Czym jest Google Analytics?

Jednym z oferowanych przez nas szkoleń, które cieszą się największą popularnością, jest kurs, obejmujący zasady posługiwania się narzędziem Google Analytics. Czym jest ten mechanizm? Na czym polega jego sukces oraz w jaki sposób efektywnie go wykorzystać? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Czym właściwie jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, które pozwala nam na pozyskanie informacji na temat naszej strony oraz tego, czy prowadzona przez nas kampania i inne działania podejmowane w obrębie witryny. Przynoszą oczekiwany skutek w postaci odpowiedniego wypozycjonowania i wystarczającej liczby odwiedzin na stronie. To tak w uproszczeniu. Dzięki Google Analytics dowiemy się również co konkretnie użytkownicy robią na stronie. A także jakie treści interesują ich najbardziej, jakie jest źródło ich odwiedzin i tak dalej.

Przejrzysta i przystępna forma

Sukces Google Analytics tkwi prawdopodobnie w intuicyjnej obsłudze oraz przejrzystej, łatwej formie raportów, generowanych przez to narzędzie. Google Analytics pozwala nam na realizację postawionych celów biznesowych, a prowadzona kampania marketingowa staje się spójna i zaplanowana. Wszystko dzięki temu, jak cenne informacje otrzymujemy w ramach raportów. Jak to właściwie działa? Skąd te informacje? Sprawcą jest kod śledzący GATC, wykorzystujący język znaczników Java Script. W uproszczeniu – jeżeli użytkownik odwiedza stronę, serwer zwraca go do przeglądarki, tworzą się pliki cookies, które przechowują najważniejsze informacje o odwiedzających.

Czy korzystanie z Google Analytics jest trudne?

Jak już wspomnieliśmy, Google Analytics cechuje przystępna i przejrzysta forma, dzięki czemu niezwykle łatwo z niego korzystać. Wystarczy jedynie poznać podstawowe zasady. Łatwa jest rejestracja (zajmie dosłownie kilka minut) oraz dokonanie podstawowej konfiguracji. Aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam to narzędzie, warto jednak skonsultować się ze specjalistami i dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.

Filtry, zarządzanie, segmentacja…

Przechodząc zatem do pojęć trudniejszych, w ramach nauki posługiwania się narzędziem Google Analytics należy przede wszystkim poznać schemat optymalnej konfiguracji filtrów. Dzięki temu mamy możliwość swoistego rozdzielenia ruchu, jaki pojawia się na stronie oraz doprecyzowanie uzyskiwanych raportów. Istotne jest również zarządzanie, ponieważ z mechanizmu Google Analytics może korzystać na raz kilku użytkowników, którym można nadać poszczególne, różne uprawnienia. Z kolei segmentacja, dotyczy precyzyjnego wskazania wszelkich istniejących w obrębie strony oraz kampanii problemów. Możemy podzielić na przykład ruch na stronie nowych użytkowników, odwiedziny z transakcjami oraz ruch z telefonów.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenie z zakresu Google Analytics, które na stałe znajduje się w oferowanym przez nas katalogu, skierowane jest do osób, które na co dzień zajmują się marketingiem internetowym, tworzeniem stron w WordPressie, wykorzystujących SEO oraz Google Analytics i potrzebujących dodatkowego wsparcia w tym zakresie oraz zaawansowanej, rozbudowanej wiedzy. Jesteśmy jednak otwarci również na inne potrzeby naszych Klientów. Jeżeli chcesz poznać Google Analytics od absolutnych podstaw. Dowiedzieć się czym jest to narzędzie, jak można je wykorzystać, jak utworzyć konto w Google Analytics – skontaktuj się z nami.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Podstawy Google AdWords

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku?

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku? Podnoszenie kwalifikacji to inwestycja w rozwój firmy, ale proces ten często wiąże się też z wysokimi kosztami. Wiele firm szkoleniowych ma bogatą ofertę, ale za najciekawsze programy trzeba sporo zapłacić. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy, szukając oszczędności, chcą skorzystać z tańszych rozwiązań. Wyjściem z sytuacji jest przystąpienie do jednego z programów dofinansowania szkoleń dla pracowników. To forma wsparcia,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu?

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu? Dynamicznie rozwijające się środowisko pracy to zarówno szansa na rozwój biznesu, jak i konieczność tego, aby być na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Nawet ci, którzy kilka lat temu osiągnęli sukces, powinni liczyć się z tym, że już za jakiś czas będą zmuszeni zweryfikować swoje cele oraz stosowane metody. Często to od wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej zależy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej