Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Sieć sklepów spożywczych Sklep Polski zastanawiając się jak zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach, postawiła na szkolenia z logiem „Warto Szkolić”. Po wstępnej analizie wiedzieliśmy już, że to, co z pewnością można zrobić, to wdrożyć w szerszym zakresie działania merchandisingowe.

W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy odpowiadający za kontakt z poszczególnymi sklepami sieci (franczyza i własne sklepy marki) oraz dyrektor firmy Sklep Polski.

Cele szkolenia

Pojawiła się potrzeba, aby koordynatorzy, którzy odpowiadają za kontakt z poszczególnymi sklepami, dowiedzieli się, czym jest merchandising. A także na co zwracać uwagę w jego kontekście. Kolejnym celem było zdobycie umiejętności odpowiedniego argumentowania proponowanych przez siebie zmian w zakresie merchandisingu. Tak aby przekonać właścicieli franczyzowanych sklepów do proponowanych zmian.

Przebieg szkolenia

Wiedzę, którą zdobyli uczestnicy w trakcie spotkania, można podsumować w trzech głównych punktach:

1. MERCHANDISING: czym się zajmuje, jak projektować przestrzeń sklepową zgodnie z jego zasadami.

2. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KLIENTA W SKLEPIE: zachowania konsumenckie: przy kasie, przy półce, co skłania klienta do zakupów, ścieżka zakupowa, jaka różnica pomiędzy zakupem zza lady i samoobsługową.

3. SKUTECZNE WDRAŻANIE ROZWIĄZAŃ MERCHANDISING: jak przekonać właścicieli sklepów franczyzowych do wprowadzania zmian, jak argumentować i jak prowadzić rozmowę.

 

Wyżej wymienione informacje były wstępem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy samodzielnie rozrysowali typowe ścieżki zakupowe klientów sieci Sklep Polski oraz drzewa konsumenckie. Oznaczyli również strefy niskiej i wysokiej sprzedaży w sklepie, tzw. zimne i gorące strefy. To ćwiczenie praktyczne pozwoliło koordynatorom na osiągnięcie jednego z głównych celów szkolenia. A mianowicie na zwiększenie efektywności rozstawienia produktów w sklepach. Uczestnicy na opracowanych przez siebie schematach:

  • wyznaczyli pod okiem trenera m. in. najdogodniejsze miejsca ekspozycji produktów promocyjnych,
  • rozrysowali aktualne schematy poruszania się konsumenta Sklepu Polskiego, by na koniec wspólnie z trenerem zaprojektować układ półek pozwalający na osiągnięcie pożądanej ścieżki zakupowej klienta.

Na koniec spotkania podsumowaliśmy szkolenie, omówiliśmy ścieżki klienta i ćwiczyliśmy argumentację proponowanego układu towarów w przestrzeni sklepowej.

Efekty szkolenia

Uczestnicy dowiedzieli się wiele na temat merchandisingu i czegoś, co może być elementem dodatkowym zakresu obowiązków koordynatora: oprócz rozmowy, kontrolowania, czy budowy relacji, koordynator może również pełnić funkcję doradczą. Dzieląc  się swoją wiedzą z zakresu merchandisingu, może pomagać budować lepszą sprzedaż w sklepach.

W ramach uzupełnienia do przeprowadzonego szkolenia sugerujemy wizyty trenera Warto Szkolić w konkretnych placówkach sprzedażowych Sklep Polski, takie jak realizowaliśmy np. dla sieci Społem, czy KDSH. Pozwolą one na ewentualną korektę wprowadzonych zmian. Bardziej zindywidualizowane wdrożenie zasad merchandisingu, dostosowane do układu przestrzennego i ścieżek zakupowych klientów już w konkretnych obiektach.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej