Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

W dniach 10-11 stycznia 2019 przeprowadziliśmy pakiet szkoleń menedżerskich dla pracowników firmy Torimpex: dla kierowników sklepów (dwa szkolenia) oraz dla osób zatrudnionych w centrali firmy.

Torimpex to lokalna (toruńska) sieć sklepów spożywczych, obecna na rynku od dwudziestu lat, stale zwiększająca liczbę swoich placówek. We wcześniejszych latach firma korzystała już z naszych usług, doszkalając swoich pracowników z zakresu merchandisingu i obsługi klienta oraz obsługi programu Excel w księgowości.

Cele szkolenia

Szkolenie skupiło się na rozwoju kompetencji miękkich zarządzającego zespołem. Za cel spotkań wzięliśmy więc:

  • Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zespołem
  • Poprawę komunikacji na linii przełożony – podwładny
  • Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych dzięki polepszonej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w zespole
  • Kontrolę własnych zachowań niewerbalnych

Przebieg szkolenia

Na szkolenie złożyła się część teoretyczna oraz ćwiczeniowa. Wykład objął takie zagadnienia, jak:

  1. Podstawy teorii zarządzania. Najistotniejsze elementy do zastosowania w praktyce firm sprzedażowych
  2. Jak zbudować efektywny zespół? Dynamika procesów grupowych, podział na grupy zadaniowe, odkrywanie unikatowych umiejętności poszczególnych jednostek
  3. Komunikacja przełożony-zespół: Jak mówić, jak słuchać, jak motywować?
  4. Metody usprawniania komunikacji w zespole
  5. Panowanie nad emocjami zespołu: rozwiązywanie i wykorzystywanie potencjału konfliktów, narzędzia przeciwdziałające wypaleniu, stymulowanie elastyczności i kreatywności

Część ćwiczeniowa przeprowadzona była metodą warsztatową. Pracowaliśmy nad narzędziami i umiejętnościami wspierającymi codzienne obowiązki pracowników. W związku z czym tematyka szkolenia spotkała się z dużym zaangażowaniem uczestników.

Ze szczególnym zainteresowaniem spotkała się problematyka zarządzania międzypokoleniowego. Niemal wszyscy uczestnicy wskazali kwestie zrozumienia i współpracy jako najistotniejsze z zagadnień poruszanych podczas szkolenia. W czasie podsumowania szkolenia, uczestnicy podkreślali, że wiedza, którą zdobyli na ten temat, pozwoli na polepszenie komunikacji pomiędzy starszymi i młodszymi członkami zespołu.

Podczas pracy uczestnicy chętnie dzielili się doświadczeniami ze swojej codziennej pracy – dzięki temu zbudowaliśmy dla nich dobrze sprofilowane case studies.

Efekty szkolenia

Szkolenie spełniło oczekiwania pracowników firmy Torimpex, a ponieważ było pierwszym tego typu, warto byłoby kontynuować zagadnienia związane z miękkimi, interpersonalnymi aspektami pracy. Firma już wyraziła zainteresowanie kolejnymi szkoleniami z logiem „Warto Szkolić”. Dziękujemy!

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej