Dobra komunikacja w zespole i wzrost zaangażowania – szkolenie z zakresu umiejętności osobistych dla pracowników produkcyjnych firmy Expoplan

 

W pierwszych tygodniach lipca przeprowadziliśmy dla firmy Expoplan z Tomaszowa Mazowieckiego cykl szkoleń z zakresu umiejętności osobistych dla pracowników działu produkcyjnego. 1,2 i 3 lipca poprowadziliśmy spotkania z zakresu komunikacji w zespole, a 12 lipca skupiliśmy się na zwiększaniu zaangażowania pracowników. W spotkaniach odpowiednio wzięło udział 15 i 7 osób zatrudnionych przy produkcji.

 

Cele szkolenia

 

Jak wspomnieliśmy we wcześniejszym akapicie, szkolenie podzielone było na dwa, mocno zróżnicowane tematycznie bloki. Dlatego do każdego z nich wyznaczyliśmy osobne cele.

Cele dla bloku nr 1 Komunikacja w Zespole

Cele dla bloku nr 2 Efektywny Pracownik

Celem szkolenia było przede wszystkim podniesienie świadomości pracowników co do znaczenia ich codziennej pracy: przełożenia na jakość dostarczanych produktów, satysfakcję klienta, a w konsekwencji na ogólną kondycję firmy.  W trakcie szkolenia pracowaliśmy również nad zwiększeniem motywacji do pracy i lojalności względem pracodawcy.

 

Przebieg szkolenia

 

Zajęcia prowadzone były w sposób interaktywny, z  naciskiem na praktyczne aspekty ich wykorzystania przekazywanej wiedzy. Mini wykłady przeplatane były ćwiczeniami, przykładami, a także studiami przypadków. Uczestnicy szkolenia byli zainteresowani szkoleniem, zaangażowani i aktywni w procesie szkolenia. Poniżej kilka słów o wiedzy i umiejętnościach przekazanych w trakcie poszczególnych spotkań.

Blok nr 1 Komunikacja w Zespole

W trakcie pierwszego szkolenia skupiliśmy się na poprawie komunikacji w zespole, w tym przede wszystkim na rozwiązywaniu konfliktów oraz nauce odbioru krytycznych uwag. W tym celu ćwiczyliśmy m.in.:

  • Praktyczne wykorzystanie zasad i sposobów „Porozumienia bez Przemocy” Rosenberga.
  • Jak analizować i brać odpowiedzialność za własne emocje, w tym reagowania na krytykę.
  • Naukę empatycznego odbioru komunikatu.
  • Wykorzystanie wiedzy płynącej z kwadratu von Thuna do zwiększenia skuteczności i efektywności komunikacji.

 

Blok nr 2 Efektywny Pracownik

 

W celu lepszego uświadomienia znaczenia swojej pracy dla ogólnej kondycji firmy uczestnicy poznali i wykonali ćwiczenia z zakresu m.in.:

  • Tworzenia i analizy matrycy kompetencji.
  • Technik stawiania celów SMART(ER).
  • Doskonalenia procesu tworzenia wartości w firmie.

 

Gdy już zwiększyliśmy świadomość roli uczestników w zwiększaniu satysfakcji klienta i zapewnieniu stabilnego zysku całej firmy, przyszła kolej na poznanie sposobów osiągania coraz lepszych wyników. Uczestnicy poznali i ćwiczyli zastosowanie koncepcji Kaizen na przykładach:

  • Techniki planowania pracy.
  • Techniki przeciwdziałania marnotrawstwu (Muda).

 

 

Efekty szkolenia

 

Szkolenie pozwoli firmie sprawniej realizować zadania produkcyjne. Obniżyć poziom konfliktów, poprawić współdziałanie pracowników w zespole produkcyjnym i komunikację, co przełoży się  na  poprawę procesów gospodarczych – tworzenia wartości –  i może skutkować poprawą efektywności oraz skuteczności działania firmy.

 

Dzięki szkoleniu uczestnicy potrafią określić swój udział w zapewnieniu jakości dla klienta. A co chyba ważniejsze, potrafią zorganizować system zapewnienia jakości dla klienta, stosując poznane zasady kontroli i samokontroli. Jednocześnie dzięki szkoleniu potrafią odróżnić działania dające wartość dodaną dla klienta od marnotrawstwa, które potrafią redukować.

 

Firmie Expoplan, a w szczególności pracownikom działu produkcyjnego, dziękujemy za aktywny udział w szkoleniu. Niech Kaizen będzie z Wami,  a Muda omija Was z daleka! 😉 Zapraszamy na nasze szkolenia i do kontaktu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej