Szkolenie sprzedażowe dla sklepu "Matteo" we Wrześni. Budujemy zwycięski zespół sprzedażowy!

Ostatnio przeprowadziliśmy szkolenie sprzedażowe dla sklepu spożywczego „Matteo”, we Wrześni w województwie wielkopolskim. W naszym spotkaniu udział wzięło dwudziestu dwóch uczestników: pracownicy szeregowi, jak i kadra zarządzająca. Dziewięciogodzinne spotkanie zrealizowaliśmy na terenie sklepu „Matteo”. Jak zawsze nasze szkolenie było mocno praktyczne, z naciskiem na ćwiczenie zadań codziennie wykonywanych w pracy.

Cele szkolenia

Sprzedaż to nie tylko relacja na linii sprzedawca-klient. Kluczową rolę odgrywa tutaj również atmosfera w zespole sprzedażowym i umiejętna komunikacja pomiędzy jego członkami. Dlatego nasze szkolenie sprzedażowe dla sklepu „Matteo” miało trzy cele: oprócz wzmocnienia umiejętności sprzedażowych również poprawę komunikacji w zespole (wszyscy pracownicy sklepu) oraz wzmocnienie umiejętności przewodzenia zespołowi: motywowanie i budowa pozycji lidera wśród pracowników (kadra zarządzająca sklepu).

Przebieg szkolenia

W czasie szkolenia pracowaliśmy metodami aktywnymi: w parach i grupach, co dobrze przekładało się na zaangażowanie grupy: wszyscy chętnie wykonywali ćwiczenia i zadania. Podczas wspólnej pracy wykorzystaliśmy również testy osobowościowe, a nasze całodzienne spotkanie wspomagały przykłady case study z materiałów audiowizualnych.  W ten sposób ćwiczyliśmy:

  • znaczenie dobrej komunikacji w zespole sprzedażowym,
  • elementy wpływające na komunikację; czego się wystrzegać a co wprowadzać,
  • budowanie zaufania w zespole,
  • rozwiązywanie konfliktów,
  • jak rozmawiać z różnymi typami klientów.

Dodatkowo podczas osobnego szkolenia dla menedżerów sklepu pokazaliśmy, jak skutecznie motywować pracowników, ćwicząc technikę kodu DNA”. Wskazaliśmy również jakie cechy powinien mieć przywódca, aby nie być tylko zarządcą, ale również inspirować i dawać swoją osobą przykład zaangażowanej obsługi klienta na wysokim poziomie (Przywództwo i zarządzanie. Jak to połączyć?).

Rezultaty szkolenia

Wśród pracowników największe zainteresowanie wzbudziły informacje na temat komunikacji i motywacji. Szkolenie sprzedażowe dla sklepu „Matteo” przyniosło pracownikom następujące efekty:

posiedli lepsze zrozumienie i zbudowali otwartość na różnorodność w zespole,

dowiedzieli się jakie zasady komunikacji dobrze wprowadzić,

zrozumieli jak przekazywać informację, aby była czytelna dla współpracownika,

-zbudowali świadomość tego, w jaki sposób rozmawiać, aby zrozumieć swojego pracownika/współpracownika,

dowiedzieli się, jakie są kluczowe „zakłócacze” komunikacji,

odkryli, jak przebiega rozwój pracownika w firmie i czego potrzebuje pracownik na poszczególnych poziomach rozwoju.

Serdecznie dziękujemy za udział i zaangażowanie w ćwiczenia. Trzymamy za Was kciuki!

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej