Najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Szkolenia dla sklepu “Czwórka”

Ostatnio mieliśmy przyjemność poprowadzić kolejne z serii szkoleń dla sklepu spożywczego Czwórka” w Dobroniu (województwo łódzkie), „Najważniejsze zasady RODO dla sklepów”. Poprzednie były szkoleniami typowo sprzedażowymi (radzenie sobie z trudnym klientem, zarządzanie asortymentem), natomiast tym razem realizowaliśmy szkolenie w zakresie przetwarzania danych osobowych. Szkolenia odbywały się w siedzibie firmy, gdzie przeszkoliliśmy dwie grupy pracowników; w sumie 10 osób. Wszyscy są pracownikami sklepu, zatrudnionymi zarówno w menedżmencie, jak i na stanowiskach bezpośredniego kontaktu z klientami.

Cele szkolenia

Kontrahenci, klienci i pracownicy – dla każdej z tych grup mamy do czynienia z innym zestawem danych osobowych. W trakcie szkolenia uczyliśmy się, jak rozpoznawać rodzaje danych osobowych, z którymi mamy do czynienia oraz sposobów sprawnego zarządzania nimi. Jak wiemy już na podstawie wysokości kar nałożonych w zeszłym roku, kary za nieprzestrzeganie RODO z łatwością mogą zrujnować wieloletni dorobek firmy. Dlatego właśnie każdy właściciel sklepu powinien odbyć szkolenie w zakresie tych regulacji i poznać najważniejsze zasady RODO dla sklepów stacjonarnych.

Przebieg szkolenia

Spotkanie przebiegło bez zakłóceń. Uczestnicy mieli bardzo pozytywny stosunek do szkolenia, co uwidaczniało się dużą ilością pytań. Szkolenia podzielone były na dwie części. W pierwszej trener przeprowadził wykład wsparty prezentacjami multimedialnymi. W drugiej przekazał przygotowaną wcześniej dla sklepu dokumentację wymaganą przez RODO. Wspólnie z uczestnikami omówił i przedstawił zasady funkcjonowania oraz przeprowadził kilka ćwiczeń pomagających wdrożyć RODO w codziennej pracy sklepu. Zdaniem uczestników najbardziej przydatnymi elementami okazały się ćwiczenia praktyczne dotyczące:

  • generowania czynności przetwarzania,
  • tworzenia klauzul informacyjnych do przygotowanych czynności przetwarzania.

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia uczestnicy poznali najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Przede wszystkim nabyli kompetencje bezpiecznego i zgodnego z wymaganiami prawnymi przetwarzania danych osobowych.  Nauczyli się również rozpoznawać i charakteryzować dane osobowe. Dzięki temu potrafią już samodzielnie dopasować odpowiednie dokumenty dotyczące ochrony danych do większości sytuacji codziennej pracy. Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepu „Czwórka” w Dobroniu za udział w szkoleniu, a wszystkich Państwa zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach RODO.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej