Kompetencje zawodowe pracownika branży spożywczej

branża spożywcza kompetencje

Kompetencje zawodowe pracownika branży spożywczej

Przemysł spożywczy to jedna z szybciej rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki, mająca wysoki udział w tworzeniu PKB. Oczywiście maszyny, nowoczesne technologie i wieloletnie receptury stanowią istotny element tej branży. Jednakże jej trzon stanowi człowiek – jego kwalifikacje, kompetencje zawodowe, wiedza, doświadczenie. Jaki jest profil idealnego pracownika? Branża spożywcza kompetencje? Te pytania nieustannie Cię nurtują? Dobrze trafiłeś – my mamy na nie odpowiedź. O tym wszystkim można przeczytać w naszym artykule.

Najważniejsze kompetencje zawodowe w branży spożywczej

Typowe zawody w sektorze spożywczym to: piekarz, cukiernik, wędliniarz, przetwórca ryb i sprzedawca. Zaliczają się do nich również operatorzy maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, technicy przetwórstwa mleczarskiego czy kontrolerzy jakości. Każdy z tych zawodów ma nieco inny charakter, ale możemy stworzyć ogólny katalog kompetencji, jakie powinna posiadać osoba zatrudniona we wspomnianym dziale gospodarki.

Utarło się, że idealny pracownik to taki, który posiada zarówno wiedzę, doświadczenie, jak i odpowiednie kompetencje zawodowe.

Branża spożywcza kompetencje – jakie kwalifikacje powinien posiadać idealny pracownik?

W sektorze spożywczym istotną rolę odgrywa branżowa wiedza. Idealny kandydat powinien znać zasady przechowywania produktów oraz z informacje z  zakresu GMP,GHP i HACCP (systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli). Równie ważna jest także znajomość stosowanych surowców i receptur oraz technologii produkcji. Niezbędna jest także wiedza teoretyczna z zakresu kontroli całego procesu produkcyjnego oraz oceny jakości produktu.

Komunikacja to podstawa!  

Wiedzę z zakresu branży spożywczej posiadają także asystenci, menadżerowie oraz kupcy, którzy odpowiedzialni są za kategorie spożywcze w handlu detalicznym. W ich pracy przydaje się nie tylko wiedza teoretyczna z zakresu towaroznawstwa, ale również kompetencje miękkie. Menadżer kategorii musi posiadać takie umiejętności jak asertywność, radzenie sobie ze stresem i odpowiednie planowanie czasu. Powinien dobrze znać techniki negocjacyjne, wywierania wpływu oraz posiadać wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne.

 

W naszej ofercie znajdują się zarówno szkolenia sprzedażowe podnoszące kompetencje zawodowe,  jak i umiejętności miękkie. Podczas kursów, kładziemy nacisk na zdobywanie wiedzy w sposób praktyczny. Każde szkolenie jest dostosowane do poziomu wiedzy danej grupy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej