Merchandising i kultura obsługi klienta, czyli szkolenie dla Intermarche Trzebinia.

Kilka tygodni temu przeprowadziliśmy szkolenie dla jednego z naszych klientów, a mianowicie dla firmy Intermarche Trzebinia. Tematyka prowadzonych przez naszych trenerów zajęć dotyczyła między innymi efektywnej współpracy i budowania odpowiednich relacji w zespole. Ważną częścią usługi była również kultura obsługi klienta czy merchandising poszczególnych działów w sklepie. Szkolenie zrealizowaliśmy przy pomocy dofinansowania, które pozyskaliśmy z programu Podmiotowe Systemy Finansowania z Bazy Usług Rozwojowych.

 

Szkolenie o nazwie ,,Efektywna współpraca i budowanie relacji w zespole’’ przeprowadziła trenerka Anitę Goździkowską, która jest doświadczonym Menedżerem, trenerem Biznesu oraz Administracji, a także Doradcą.

 

Z kolei szkolenie obejmujące merchandising poszczególnych działów, a także zajęcia dotyczące systemu HACCP czy kultury obsługi klienta przeprowadzone zostały przez naszego coacha, czyli panią Anetę Pabis, która posiada aż 8-letnie doświadczenie z zakresu zarządzania handlowego sklepami spożywczymi, których powierzchnie to od 900-2000m2.

Cele szkolenia

Szkolenia posiadały określone różnego rodzaju cele, jednak jeden cel był wspólny – dobro firmy. W przypadku ,,Efektywnej współpracy i budowania relacji w zespole’’ nadrzędnymi celami tego spotkania edukacyjnego było przede wszystkim uświadomienie korzyści, które płyną z pracy zespołowej, ale również określenie ról w grupie oraz ich znaczenia dla pracy całego zespołu. Ponadto, uczestnicy kursu zdobyli umiejętności w zakresie radzenia sobie z sytuacjami, które mogą nastąpić w pracy zespołowej, a także umiejętności z zakresu świadomej oraz efektywnej komunikacji.

 

Jeśli chodzi o szkolenie ,,System HACCP’’, jego celem było nauczenie analizy zagrożeń oraz krytycznych punktów kontroli. Tego, w jaki sposób postępować, by zapewnić bezpieczeństwo żywności poprzez identyfikację oraz skalę zagrożeń.

 

Część dotycząca merchandisingu odnosiła się do wszystkich działów sklepów wielkopowierzchniowych, od działu napoi po zabawki. Celem tego szkolenia jest zdobycie umiejętności tworzenia bloków towarowych, ale również podejmowania odpowiednich decyzji podczas wprowadzania nowych produktów.

Przebieg szkolenia

Każde szkolenie składamy z kilku różnych etapów. W szkoleniu dotyczącym ,,Efektywnej współpracy i budowania relacji w zespole’’ pracownicy firmy Intermarche Trzebinia dowiedzieli się o następujących rzeczach. Poruszone zostały kwestie między innymi podstawy budowania pracy zespołowej. W tym jej wady oraz zalety, a także etapy tworzenia zespołów czy w jaki sposób należy komunikować się w grupie.

 

W kolejnym szkoleniu dotyczącym systemu HACCP poruszono kwestie związane z zmianach w procedurach GMP. Jak wyglądają procedury higieniczno-sanitarne GHP? czy jak powinno wyglądać przyjęcie towaru zgodnie z procedurami HACCP?

 

W przypadku szkolenia zgłębiającego merchandising, każdy dział sklepu został szczegółowo omówiony. Dlatego też kurs rozpoczęto od wyjaśnienia dlaczego istotne jest prawidłowe rozmieszczenie poszczególnych towarów. Uczestnicy szczegółowo omówili także zasady dotyczące rozmieszczenia artykułów biorąc pod uwagę między innymi ich sezonowość czy estetykę.

 

Kursy przygotowali nasi trenerzy przede wszystkim rzeczowo. Uczestnicy zdobyli wiele cennych umiejętności, zarówno podczas prac zespołowych, jak i podczas indywidualnych warsztatów.

Rezultaty szkolenia

Pracownicy firmy Intermarche Trzebinia zdobyli wiele cennych umiejętności, które z pewnością wykorzystają w codziennej pracy. Przede wszystkim po szkoleniu będą wiedzieli, w jaki sposób zbudować efektywny zespół, a także jak definiować odpowiednie role (zwracając uwagę na kompetencje członków grupy). Dzięki dokładnemu omówieniu merchandisingu sklepu uczestnicy kursu w prawidłowy sposób nauczą się rozmieszczać produkty. Z pewnością wpłynie to na zwiększenie ich sprzedaży. Nauka systemu HACCP pozwoli na wdrożenie odpowiednich procedur.

 

Uczestnicy szkolenia byli niezwykle zaangażowani. Z przygotowanych przez naszych trenerów ćwiczeń starali się wyciągnąć jak najwięcej informacji. W efekcie skutecznie wykorzystają zdobytą wiedzę podczas codziennej pracy zawodowej. Przypomnijmy także, że szkolenie zrealizowaliśmy przy pomocy funduszy pozyskanych z programu Podmiotowe Systemy Finansowania z Bazy Usług Rozwojowych.

 

Jeśli Ty lub Twoja firma również pragniesz pozyskać dofinansowanie do szkoleń – skontaktuj się z nami. Oprócz pomocy w zdobyciu dofinansowania zajmujemy się również kompleksową realizacją projektu.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta Biznesowego – Marzeną Jaworską. Pod numerem telefonu: +48 577 720 977 lub pod adresem e-mail: marzena.jaworska@wartoszkolic.pl.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej