Psychologia sprzedaży w obsłudze klienta eko – trzy kroki do zadowolenia klienta
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do handlowców.
W efekcie szkolenia uczestnik
Usystematyzuje wiedzę dotyczącą technik oraz metod sprzedaży
Udoskonali umiejętności badania potrzeb w procesie sprzedaży
Zwiększy profesjonalizm w pracy z Klientami
Moduł I. Jak zbudować most porozumienia pomiędzy Klientem a sprzedawcą?
Proces sprzedaży:
- Eliminowanie obaw w pierwszym kontakcie
- Koncentracja na potrzebach klienta
- Ograniczanie ryzyka w podejmowaniu decyzji przez klienta
Rola nastawienia w sprzedaży:
- Koło wpływu – koło troski – proaktywność w sprzedaży
- Radzenie sobie z niepowodzeniami w sprzedaży
Moduł II. Eliminowanie obaw w pierwszym kontakcie
- Jak zdobyć zaufanie klienta w pierwszym kontakcie? – rozpoczynanie rozmowy
- Budowanie efektu pierwszego wrażenia
- Wykorzystanie zasady autorytetu w pierwszym kontakcie
- Zasada wzajemności – jak ją wykorzystać w pierwszym kontakcie
- Typologia Klientów ze względu na zachowanie: energiczny, społeczny, dominujący i analityczny
Moduł III. Koncentracja na potrzebach klienta
Badanie potrzeb
- Potrzeby merytoryczne, proceduralne i psychologiczne przy zakupie
- Kluczowe motywacje zakupowe Klientów: jakość, czas, cena, funkcjonalność, prestiż, innowacyjność,
- Doskonalenie umiejętności sondowania potrzeb klientów
Prezentacja i argumentacja rozwiązań
- Prezentacja rozwiązań pod kątem rozpoznanych
- Posługiwanie się językiem korzyści dostosowanym do potrzeb w taki sposób, aby wzbudzać zainteresowanie klienta
- Sukcess story w sprzedaży
Aktywizowanie sprzedaży w procesie obsługi klienta
- Cross selling, czyli metoda aktywnego „nienachalnego” proponowania dodatkowych usług i produktów w trakcie obsługi Klienta, powiązanych z dokonywanym zakupem
- Up selling, czyli oferowanie rozwiązań z wyższej półki cenowej, które lepiej zaspokoją potrzeby Klienta
Moduł IV. Ograniczanie ryzyka w podejmowaniu decyzji zakupowej
Rozwiewanie obaw merytorycznych:
- Ogólne zasady radzenia sobie z zastrzeżeniami
- Zasada PZU w odpowiadaniu na zastrzeżenia: posłuchaj -> zrozum -> udziel odpowiedzi
- Strategie radzenia sobie z obiekcjami cenowymi
- Obrona jakości produktów marki premium
Motywowanie do podjęcia decyzji zakupowej:
- Zasada kontrastu – pokazywanie alternatyw zakupowych
- Zasada społecznego dowodu słuszności ograniczającego ryzyko podejmowania decyzji
- Zasada zaangażowania – budowanie zaangażowania w podejmowanie decyzji zakupowej
- Zasada niedostępności – motywowanie klienta do podjęcia zakupu w kontekście ograniczonej dostępności towaru (magazyn, czas oczekiwania, promocja)
Wykorzystanie w sprzedaży narzędzi typu gwarancja, usługi finansowe:
- Argumentowanie korzyści z przedłużonej gwarancji
- Argumentowanie korzyści z korzystania z usług finansowych
Moduł V. Rozmowy telefoniczne
- Zasady odbierania telefonów i komunikacji z klientem
- Jak wykorzystać przychodzące telefony do aktywizowania sprzedaży
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić