Zarządzanie pracownikami – warsztat skutecznego lidera i brygadzisty
Dla kogo?
Szkolenie skierowane dla liderów i brygadzistów.
W efekcie szkolenia uczestnik
Zwiększy świadomość i wiedzę na temat roli każdego lidera w organizacji.
Zbuduje rolę przełożonego w zespole, ustali zasady i reguły współpracy z podwładnymi oparte na wzajemnym wsparciu i docenieniu.
Wypracuje kluczowe kompetencje niezbędne w codziennej pracy liderów i brygadzistów.
Rozwinie umiejętności zarządzania zespołem w oparciu o model zarządzania sytuacyjnego K. Blancharda.
Dzień 1
Moduł I Wprowadzenie do szkolenia
- Poznanie uczestników,
- Zasady, reguły pracy na warsztatach,
- Oczekiwania uczestników, gorące tematy,
Moduł II Rola lidera, brygadzisty w Firmie
- Świadomość zadań na stanowisku lidera i brygadzisty,
- Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość,
- Budowanie roli przełożonego, ustalanie zasad i reguł współpracy z zespołem,
- Klarowny plan celów krótko i długoterminowych,
Moduł III Kluczowe kompetencje liderów i brygadzistów
- Wybieramy i omawiamy kluczowe kompetencje,
- Samoświadomość wiedzy i umiejętności,
- Reguły jako fundament pracy każdego lidera,
- Rozwój osobisty,
- Organizacja pracy własnej i pracowników,
- Planowanie, wyznaczanie zadań, zarządzanie priorytetami,
Moduł IV Warsztat komunikacyjny – prowadzenie rozmów z podwładnymi
- Słuchanie i uważność podczas rozmów,
- Pytania jako klucz do właściwej komunikacji,
- Kluczowe elementy mowy werbalnej i niewerbalnej w skutecznej komunikacji,
- Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI),
- Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników,
- Techniki wywierania wpływu w rozmowach z podwładnymi,
- Trening rozmów z pracownikami,
Moduł V Warsztat zarządzania zespołem
- Etapy rozwoju pracownika
PRACA DOMOWA
Analiza zespołów. Każdy z uczestników szkolenia dokona analizy swoich pracowników pod kątem kluczowych umiejętności na zajmowanych stanowiskach. Ocena umiejętności zgodnie z omawianym na 1 dniu szkolenia modelem rozwoju pracowników. Tabela będzie podstawą do zarządzania dopasowanego do etapu aktualnego rozwoju każdego z pracowników, właściwego dobierania i stosowania odpowiednich narzędzi i stylów przywództwa.
Dzień 2
Moduł VI Warsztat zarządzania zespołem
- Zarządzanie sytuacyjne w oparciu o metodologię K. Blancharda,
- Rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i zaangażowania pracowników,
- Metody zarządzania managera
- Instruktarz,
- Trening,
- Coaching,
- Delegowanie,
- Scenki dotyczące praktycznego zarządzania podwładnymi,
Moduł VII Działania managerskie w praktyce
- Mocne rozmowy z podwładnymi,
- Trudne sytuacje w praktyce lidera, brygadzisty – case study,
- Rozwiązywanie konfliktów w zespołach,
- Trening krótkich spotkań z podwładnymi,
Moduł VIII Autorytet managera
- Czym jest autorytet managera,
- Jakie działania managera pomagają budować jego autorytet,
- Co niszczy autorytet managera w oczach podwładnych,
- Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania,
Moduł VIII Mój zespół
- Czym jest praca zespołowa, siła/synergia zespołu,
- Jak budować zaangażowanie i motywację pracowników,
- Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych,
- Konflikt w zespole jako szansa na przyspieszenie rozwoju,
- Asertywne rozmowy z podwładnymi, stawianie granic,
- Trójkąt odpowiedzialności przełożonego: Wyznaczanie zadań, Motywowanie, Kontrola i rozliczanie,
- Jak właściwie udzielać informację zwrotną,
- Ćwiczenia rozmów w zespołach trzyosobowych (kierownik/pracownik/obserwator).
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić