Fachowy manager - czym się wyróżnia?

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domena managerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie oraz doskonalenie, oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Manager nie może już dziś przyjmować postawy Tego, który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, który Chcę się dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”.

Rolą fachowego managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań. Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej!

Fachowy manager, który w porę dostrzeże i zrozumie swoją rolę, nie tylko szybciej i łatwiej odnajdzie się na ścieżce rozwoju firmy, ale przede wszystkim zyska przywilej jej współtworzenia.

Każdy manager w organizacji pełni różne role, z których powinien umieć wywiązywać się oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności takie jak: podejmowanie decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne, które są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że „ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nie zadziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz”.

„Wspaniali liderzy nie są wielcy tylko dzięki temu, że przewodzą ludziom. Są wielcy przede wszystkim dlatego, że znakomicie nakłaniają innych do podejmowania nowych podróży ku Niewyobrażalnym Obszarom.” – Tom Peters – „Biznes od nowa”

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domeną menedżerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie i doskonalenie oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Menedżer nie może już dziś przyjmować postawy Tego, Który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, Który Chce się Dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć, jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”. Rolą managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań.

Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej! Jak wiadomo, każdy fachowy manager powinien umieć wywiązywać się ze swoich zadań oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności podejmowania decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne. Umiejętności te są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz!

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej