Reklamacje online, a w sklepie stacjonarnym

Wraz z rozwojem nowych technologii, jak i również pojawieniem się Internetu, zmieniły się możliwości świadczenia usług oraz sprzedaży. Z jednej strony wykorzystanie Sieci daje więcej opcji, z drugiej jednak niesie z sobą pewne niebezpieczeństwa. Wiele osób do dzisiaj zastanawia się czy kupowanie online jest w pełni bezpieczne. A także czy reklamacje online zakupionego produktu będą przebiegały bez przeszkód. Postanowiliśmy zbadać ten temat.

Twarzą w twarz z klientem

Wiele osób przedkłada sklepy stacjonarne nad e-sklepy między innymi z uwagi na fakt osobistego kontaktu ze sprzedawcą. Jest on w stanie na bieżąco coś doradzić, dzięki czemu wybierzemy satysfakcjonujący nasz produkt. Dziś ten argument traci na znaczeniu, ponieważ wiele sklepów internetowych posiada live chaty, które są substytutem spotkania twarzą w twarz z obsługą sklepu. Powstaje jednak inny problem – w sklepach stacjonarnych możemy obejrzeć produkt przed zakupem i sprawdzić czy nie posiada wad. Jednak prawodawcy zadbali o to, by kupowanie przez Internet było równie bezpieczne. Tworzone są nowe regulacje prawne, które będą w stanie zabezpieczać każdą ze stron w sposób kompleksowy, czyniąc zakupy internetowe w pełni bezpiecznymi.

W ostatnim czasie powstaje coraz więcej różnego rodzaju kursów, które mają za zadanie uzmysłowić możliwości związane zarówno ze zwiększeniem sprzedaży produktów, jak i realnych opcji kontaktów z klientami w taki sposób, by każda ze stron była w pełni usatysfakcjonowana. Szkolenia mają za zadanie przedstawić sposoby komunikacji i pokazać, że działalność online ma również bardzo wiele opcji wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów, z których bardzo często osoby początkujące nie zdają sobie sprawy. Poruszana jest również tematyka tak newralgicznego obszaru, jak reklamacje.

W jaki sposób przebiegają reklamacje online?

Na proces reklamacji wpływ ma wiele czynników, a jednym z najważniejszych z nich jest czas realizacji zamówienia oraz odległość sprzedającego od kupującego. Z tego właśnie powodu od marca 2015 roku konsument ma prawo zwrócić towar w czasie do 14 dni od otrzymania go. Natomiast sprzedawca ma obowiązek zwrócić mu nie tylko koszt zakupu towaru, ale również koszt najtańszego sposobu wysyłki. Pojawia się tutaj pytanie odnośnie korzystania z przedmiotu w tym czasie, które do tej pory było niejasne. Otóż powstały przepisy, które regulują tego typu sytuacje. Mówią one o tym, że konsument ma prawo korzystania z przedmiotu, jednocześnie musi on mieć świadomość tego, że korzystanie z przedmiotu może obniżać jego wartość. A tym samym może on otrzymać mniejszą kwotę w przypadku reklamacji.

Reklamacja ma na celu danie takich możliwości, by zarówno konsument mógł poczuć się usatysfakcjonowany, jak i sprzedawca mógł mieć poczucie bezpieczeństwa. Szkolenia z zakresu reklamacji (również online) mają na celu pokazanie w jaki sposób odpowiednio przejść przez proces reklamacji. Tak aby obydwie strony były zadowolone. Jak się okazuje, nie ma tu znaczenia czy reklamujemy towar zakupiony w sklepie stacjonarnym, czy e-sklepie. Na chwilę obecną prawo chroni interesy wszystkich stron bez względu na kanał zakupu.

Zachęcamy również do lektury artykułu: „Obsługa reklamacji, czyli jak przekuć porażkę w sukces

Przeczytaj również:

Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku?

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku? Podnoszenie kwalifikacji to inwestycja w rozwój firmy, ale proces ten często wiąże się też z wysokimi kosztami. Wiele firm szkoleniowych ma bogatą ofertę, ale za najciekawsze programy trzeba sporo zapłacić. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy, szukając oszczędności, chcą skorzystać z tańszych rozwiązań. Wyjściem z sytuacji jest przystąpienie do jednego z programów dofinansowania szkoleń dla pracowników. To forma wsparcia,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu?

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu? Dynamicznie rozwijające się środowisko pracy to zarówno szansa na rozwój biznesu, jak i konieczność tego, aby być na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Nawet ci, którzy kilka lat temu osiągnęli sukces, powinni liczyć się z tym, że już za jakiś czas będą zmuszeni zweryfikować swoje cele oraz stosowane metody. Często to od wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej zależy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej