“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

Cele szkolenia

Do głownych celów szkolenia należy zaliczyć:

Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z klientami manipulacyjnymi – zwiększenie asertywności w kontakcie.
Umiejętność radzenia sobie z pracownikami w sytuacji gdy nie realizują elementów pracy – asertywne przekazanie informacji zwrotnej – jak powinni pracować.

Przebieg szkolenia

Szkolenie miało charakter szkoleniowo-konsultacyjny, ale również zawierało elementy coachingu.

Coaching: szereg pytań, których zadaniem było lepsze uświadomienie sobie właścicielowi Web Projekt jego zachowania podczas rozmów z klientami, a w konsekwencji odkrycie obszarów potencjalnego zwiększenia asertywności.

Konsultacja: z zakresu asertywnego stylu komunikacji – czym jest asertywność; podczas rozmów pojawiało się poszukiwanie: w jakich sytuacjach ta komunikacja jest asertywna, ale również czym jest postawa asertywna. Różne pozycje w zachowaniach: asertywność, bierność, agresywność, manipulacja. Odkrywanie swoich zachowań i osób współpracujących.

Szkolenie: Uczestnik został zapoznany z technikami zachowania asertywnego: “zdarta płyta”, “metoda FUKO”, praca komunikatem “ja” (kontakt z klientami), oraz elementami zarządzanie sytuacyjnego wg teorii Blancharda (kontakt z pracownikami).

Rezultaty

Dzięki szkoleniu, właściciel poznał metody działania, które pozwolą mu na poprawienie swojej pozycji negocjacyjnej.

Otrzymał on również konkretne porady dotyczące koniecznych zmian w postawie i zachowaniu, które bezpośrednio przełożą się na zwiększenie asertywności w kontakcie z klientami manipulującymi. Przykład: nie reagowanie tu i teraz na rozszczenia, ale przełożenie odpowiedzi na później. Do tej pory właściciel starał się od razu odpowiadać na argumenty klientów, nie dając sobie czasu na wypracowanie asertywnej postawy wobec przedstawianych żądań.

Podczas spotkania wypracowane zostały również metody działania: w jaki sposób należy działać, jak należy reagować w sytuacji kiedy pojawia się sytuacja stresowa i brak zachowania asertywnego. Właściciel Web Projekt zapowiedział, że wykorzysta jedną z przedstawionych na szkoleniu metod w najbliższej rozmowie z klientem.

Dziękujemy firmie Web Projekt za okazane zaufanie.

Trenerzy firmy “Warto szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej