Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych

Strategia komunikacji to opracowany plan działania w zakresie informowania klientów o produktach i usługach danej firmy. Kontakt z odbiorcami musi nieść za sobą odpowiednie wartości, które zachęcą klientów do swoistego „związania się” z naszą firmą na dłużej. W jaki sposób robić to skutecznie? Jaką rolę ma w tym branding, Public Relations i marketing?

Tworzenie strategii komunikacji – schemat działania

W pierwszej kolejności istotne jest stworzenie odpowiedniego schematu działania. Tworzenie strategii komunikacji musi zawierać bowiem kilka podstawowych kroków. Po pierwsze konieczne jest określenie grupy docelowej – zbadanie kim jest nasz odbiorca, jakie są jego potrzeby, problemy, z jakich kanałów komunikacji korzysta, a także kiedy możemy do niego skutecznie dotrzeć. Po drugie istotne jest dokonanie audytu dotychczasowej komunikacji (chyba że tworzymy strategię od zera). Musimy sprawdzić z jakich kanałów korzystaliśmy dotychczas oraz czy któreś z nich są skuteczne.

Jednocześnie przyda się zweryfikowanie, z jakich kanałów komunikacji korzysta konkurencja. Ciekawym i przydatnym narzędziem w procesie tworzenia strategii komunikacji może okazać się tak zwana mapa percepcji, czyli układ współrzędnych pozycjonujących komunikację. Dzięki temu dowiemy się, na jakim etapie rozwoju się znajdujemy i jaki jest właściwy kierunek dalszych działań. Przechodząc do meritum, czyli już konkretnie – opracowania planu – należy sformułować tak zwaną big idea, czyli motyw przewodni. Dalej musimy skupić się na tak zwanych tone of voice, czyli cechach charakterystycznych naszej koncepcji. Finalnym krokiem jest wybór narzędzi komunikacji i wdrożenie opracowanych działań.

Branding, Public Relations, Marketing

Co również istotne, tworzenie strategii komunikacji nie może obejść się bez trzech mechanizmów – brandingu, Public Relations oraz marketingu. Tworzenie strategii musi bowiem odbywać się wielopłaszczyznowo, przy użyciu różnych narzędzi. Przy czym branding należy rozumieć jako wykreowanie wyróżników marki i stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, Public Relations, czyli dbanie o dobry wizerunek firmy oraz marketing, czyli szeroko rozumiane promowanie.

Bariery w procesie wdrażania strategii

W kontekście wdrażania strategii marketingowej marki należy mieć na uwadze, że w toku tego procesu spotkamy się prawdopodobnie z różnymi barierami. Należy je uwzględnić już na etapie opracowywania schematu działania. Mogą one mieć różne podłoże – wielkość firmy, zasoby ludzkie, sytuacja rynkowa i tak dalej.

Szkolenia Warto Szkolić

Uczestnicy oferowanych przez nas szkoleń nabędą wiedzę z zakresu planowania i realizacji nowoczesnych, zintegrowanych strategii marketingowych. Dzięki temu będą potrafili samodzielnie tworzyć stabilne, wyróżniające się marki swoich firm oraz efektywnie realizować działania marketingowe oraz PR. Ponadto posiądą umiejętność samokształcenia w tym zakresie. Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami i poznaj więcej szczegółów. Szkolenia kierujemy przede wszystkim do właścicieli firm i start-upów, przedsiębiorców zarządzających markami, specjalistów marketingu i PR, a także menadżerów, planujących strategie marketingowe.

Przykładowy program szkolenia dostępny tutaj.

Artykuły, które mogą Cie zainteresować:

Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku?

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku? Podnoszenie kwalifikacji to inwestycja w rozwój firmy, ale proces ten często wiąże się też z wysokimi kosztami. Wiele firm szkoleniowych ma bogatą ofertę, ale za najciekawsze programy trzeba sporo zapłacić. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy, szukając oszczędności, chcą skorzystać z tańszych rozwiązań. Wyjściem z sytuacji jest przystąpienie do jednego z programów dofinansowania szkoleń dla pracowników. To forma wsparcia,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu?

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu? Dynamicznie rozwijające się środowisko pracy to zarówno szansa na rozwój biznesu, jak i konieczność tego, aby być na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Nawet ci, którzy kilka lat temu osiągnęli sukces, powinni liczyć się z tym, że już za jakiś czas będą zmuszeni zweryfikować swoje cele oraz stosowane metody. Często to od wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej zależy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej