Działania PR dla mikro, makro i średnich firm

PR, czyli public relations to wpływanie na kształt stosunków społecznych poprzez użycie różnego rodzaju działań o charakterze marketingowym, promocyjnym, w celu zbudowania odpowiedniego wizerunku danego podmiotu. Działania z zakresu public relations stanowią esencję działalności zarówno mikro, makro, jak i średnich firm.

Współczesny PR

Skuteczność podejmowanych działań PR jest uzależniona przede wszystkim od znajomości aktualnych trendów. Na przykład w dzisiejszych czasach nie sposób budować strategii działania poza wpływem internetu i nowych mediów. Zmieniająca się rzeczywistość narzuca nam określony schemat działania i jednocześnie podsuwa skuteczne mechanizmy i techniki. Takie jak chociażby stworzenie własnego centrum informacyjnego (custom publishing, blogi, serwisy), użycie storytellingu. Tego typu działania jeszcze kilka lat temu nie istniały w świadomości PR-owców.

Content marketing

Głośno mówi się o tym, że pojawienie się zagadnienia content marketingu, znacząco wpłynęło na sposób patrzenia nie tylko na marketing w ogólności, ale również na public relations. W pewnym sensie połączył marketing z PR, dzięki czemu działania w obu tych przestrzeniach stały się bardziej spójne. Najłatwiej przedstawić to w sposób obrazowy. Jeżeli bierzemy do ręki określony produkt, który chcemy sprzedać, osiągając jak największy zysk, to z jednej strony zajmie się nim marketingowiec, który najlepiej zna specyfikę i właściwości tego produktu, z drugiej strony działania podejmie PR-owiec, który najlepiej zna specyfikę rynku i potrafi precyzyjnie określić grupę docelową i jej potrzeby. W połączeniu z odpowiednią treścią, contentem, całość działań stworzy spójną strategię.

Czy wielkość firmy ma znaczenie?

O ile rozwinięty dział PR w dużym przedsiębiorstwie jest codziennością, o tyle w mniejszych podmiotach zagadnienie odpowiedniego PR-u niejednokrotnie bywa pomijane lub zmarginalizowane. Tymczasem małe firmy również wymagają podejmowania określonych działań w tym zakresie. Oczywiście, będą istniały pewne różnice pomiędzy strategią w odniesieniu do dużego konsorcjum a niewielką, kilkuosobową firmą, ale nie można o nich całkowicie zapominać. W zasadzie katalog używanych do tego celu narzędzi i technik jest jednolity. Zasadnicza różnica tkwi natomiast w skali ich zastosowania.

Szkolenia z zakresu PR

Specjaliści Warto Szkolić przeprowadzają kompleksowe szkolenia z zakresu public relations. Celem kursu jest przede wszystkim pokazanie przedsiębiorcom, w jaki sposób prowadzić działania PR. Dzięki warsztatom i wykładom, prowadzonym przez naszych specjalistów, uczestnicy mają okazję poznać najnowsze trendy i możliwości public relations, potrafią wykorzystać możliwości nowych mediów, a także znają sposoby na dotarcie do dziennikarzy, stworzenie skutecznej informacji prasowej oraz potrafią korzystać ze storytellingu, brand journalismu i SEO PR. Nasze szkolenia skierowane są nie tylko dla PR-owców, zatrudnionych w firmach, ale również do właścicieli firm, menadżerów, freelancerów i osób odpowiedzialnych za szeroko rozumianą komunikację w firmie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku?

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku? Podnoszenie kwalifikacji to inwestycja w rozwój firmy, ale proces ten często wiąże się też z wysokimi kosztami. Wiele firm szkoleniowych ma bogatą ofertę, ale za najciekawsze programy trzeba sporo zapłacić. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy, szukając oszczędności, chcą skorzystać z tańszych rozwiązań. Wyjściem z sytuacji jest przystąpienie do jednego z programów dofinansowania szkoleń dla pracowników. To forma wsparcia,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu?

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu? Dynamicznie rozwijające się środowisko pracy to zarówno szansa na rozwój biznesu, jak i konieczność tego, aby być na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Nawet ci, którzy kilka lat temu osiągnęli sukces, powinni liczyć się z tym, że już za jakiś czas będą zmuszeni zweryfikować swoje cele oraz stosowane metody. Często to od wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej zależy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej