Postanowienia noworoczne

Koniec starego i początek nowego roku, to dla wielu osób dobra okazja na podjęcie postanowień noworocznych i wyznaczenie konkretnych celów. Sytuację tą można przełożyć na grunt zawodowy, gdzie również wielu przedsiębiorców stawia na dobre początki, zaczynając od określenia priorytetów oraz planów biznesowych.

Często jednak zdarza się tak, że nie realizujemy celów, które sobie wcześniej założyliśmy. Jak więc planować, aby nasze założenia miały sens i możliwość ich wykonania? Otóż istnieje prosta koncepcja planowania, oparta na 5 krokach, którymi powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel.

S.M.A.R.T.

Metoda S.M.A.R.T. oparta jest na zasadzie, że sformułowany cel powinien być:

Sprecyzowany – zawierający konkretny przekaz
Mierzalny – aby można było go zmierzyć, czyli liczbowo wyrazić jego realizację
Atrakcyjny – aby nie był nudny oraz wzbudzał ciekawość i chęć do działania
Realistyczny – aby był możliwy do osiągnięcia
Terminowy – aby był określony czasowo (wyznaczony czas osiągnięcia celu mobilizuje)
Przykład postanowienia noworocznego: od stycznia do kwietnia zacznę biegać 3 razy w tygodniu
po 0,5 godziny

Sprawdźmy teraz czy podany cel jest zgodny z regułą SMART:

S – czy jest sprecyzowany? – tak, bo precyzyjnie deklaruje, że chcemy biegać i poprawić swoją kondycję
M – czy jest mierzalny? – tak, gdyż ustaliliśmy, że będziemy biegać 3 razy w tygodniu po 0,5 godziny
A – czy jest atrakcyjny? – tak, ponieważ wolimy biegać, niż np. jeździć rowerem
R – czy jest realistyczny? – tak, bo bieganie 3 razy w tygodniu jest bardziej realne niż bieganie codziennie
T – czy jest terminowy? – tak, bo określiliśmy, że będziemy biegać od stycznia do kwietnia
Dzięki tej metodzie nie tylko łatwiej osiągamy wybrany cel, ale również mamy nad nim kontrolę. Można wyznaczyć sobie jakiś większy cel i rozbić go na mniejsze, po czym zacząć je realizować stosując zasadę S.M.A.R.T. Warto również wyznaczyć sobie tzw. kamienie milowe, po zdobyciu których będziemy w pełni usatysfakcjonowani i świadomi możliwości, jakie potrafimy osiągnąć.

Powinniśmy pamiętać o tym, że warto wyznaczać sobie różne cele nie tylko przy okazji noworocznych postanowień, ale także na co dzień, bądź na najbliższy czas. Regularne planowanie powinno nam „wejść w krew”, gdyż tylko dzięki niemu będziemy się rozwijać i osiągać zamierzone wyniki, bo jak ktoś kiedyś powiedział: „Cały świat usuwa się z drogi człowiekowi, który wie, dokąd zmierza”.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej