Profesjonalna obsługa klienta kluczem do sukcesu

Obserwując dzisiejszy rynek pracy, niezwykle trudno jest znaleźć segment, w którym obsługa klienta nie będzie jednym z istotniejszych elementów wykonywanych obowiązków, niezależnie od branży czy profilu działania firmy. Można zatem śmiało powiedzieć, że profesjonalna obsługa klienta jest kluczem do sukcesu.

Stała się ona nową formą marketingu i ma większe znaczenie niż cena. Wielu sprzedawców doskonale rozumie to zjawisko, dlatego też znacznie lepiej radzą sobie oni z obsługą klienta, niż dostawcy innych usług. Specjaliści coraz częściej zwracają uwagę na fakt, że o przewadze firmy nie świadczy dzisiaj fakt posiadanie nowszego, bardziej innowacyjnego produktu ale jakość obsługi, która produkt ten oferuje.

„Nadanie obsłudze priorytetu w każdym aspekcie kontaktów z klientami ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Trudno wręcz zrozumieć, dlaczego tak wiele firm, w dalszym ciągu zaniedbuje ten obszar. Aby zmienić nastawienie obojętnych i niezadowolonych klientów, niezbędna jest analiza całego procesu ich obsługi. Firmy muszą się też dowiedzieć, co naprawdę mówią, myślą i oczekują klienci, skąd czerpią informacje oraz w których obszarach procesy nie zapewniają obsłudze klienta odpowiedniego priorytetu”

Czym zatem jest profesjonalna obsługa klienta?

Przede wszystkim i po pierwsze, jest ona sposobem funkcjonowania, który zawsze stawia klienta na pierwszym miejscu w każdym aspekcie działalności. To także prawidłowa relacja z konsumentem – jego traktowanie, jak również inwestowanie czasu, w celu uzyskania satysfakcji i radości, wynikającej z rozpoczęcia i trwania relacji z firmą. Oferta, którą my możemy Państwu zaproponować ma na celu m.in:

  • doskonalenie kompetencji w nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrej relacji z klientem,
  • tworzenie standardów obsługi klienta,
  • diagnozę własnych predyspozycji w aspekcie utrzymywania relacji z klientem.

Nasz program opiera się na podstawach psychologii. Tworzymy typologię i profil klienta, pomagamy organizować indywidualne style pracy. Uczymy również otwartości na krytykę oraz umiejętności docierania do przyczyn problemu, co pomaga skutecznie przedstawiać klientowi stanowisko firmy.

Metodologia naszej pracy bazuje w głównej mierze na warsztatowej formie prowadzonych wykładów.

Ważną rolę odgrywają dla nas również zajęcia praktyczne, które pomagają wdrażać zdobytą wcześniej wiedzę. Każdy pracownik powinien posiadać wiedzę, dzięki której będzie potrafił się godnie zaprezentować. Istotna rolę odgrywa tutaj umiejętność odpowiedniego zachowania niewerbalnego i werbalnego oraz prowadzenie rozmowy zgodnej z tzw. językiem korzyści. Pozwoli ona poznać oczekiwania każdego klienta, niezależnie od jego typu i charakteru. Pamiętajmy zatem, że potencjał firmy, to procent stałych, zadowolonych klientów. Dzięki profesjonalnej i satysfakcjonującej obsłudze można nie tylko zyskać nowych kontrahentów i parterów, ale również budować ich lojalność. Dlatego już dziś warto poznać wszystkie tajniki skutecznej i profesjonalnej obsługi klienta.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku?

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku? Podnoszenie kwalifikacji to inwestycja w rozwój firmy, ale proces ten często wiąże się też z wysokimi kosztami. Wiele firm szkoleniowych ma bogatą ofertę, ale za najciekawsze programy trzeba sporo zapłacić. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy, szukając oszczędności, chcą skorzystać z tańszych rozwiązań. Wyjściem z sytuacji jest przystąpienie do jednego z programów dofinansowania szkoleń dla pracowników. To forma wsparcia,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu?

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu? Dynamicznie rozwijające się środowisko pracy to zarówno szansa na rozwój biznesu, jak i konieczność tego, aby być na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Nawet ci, którzy kilka lat temu osiągnęli sukces, powinni liczyć się z tym, że już za jakiś czas będą zmuszeni zweryfikować swoje cele oraz stosowane metody. Często to od wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej zależy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej