Psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym: kolejne szkolenie dla sieci Euro

Kilka tygodni temu przeprowadziliśmy kolejne szkolenie dla naszego stałego klienta, sieci sklepów spożywczych Euro (wcześniejsze realizacje to np. kurs Excel dla sklepów; zostaliśmy również zaproszeni na targi współpracowników i kontrahentów sieci jako jedyna firma szkoleniowa). Tym razem tematem naszego spotkania była psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym. W naszym szkoleniu udział wzięły dwie grupy pracowników: zespół mający bezpośredni kontakt z klientem oraz kadra zarządzająca. Sieć sklepów Euro działa na rynku już od ponad dwudziestu lat i wciąż się rozwija. Sklepy działają głównie na południu Polski: większość w województwach dolnośląskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim. Model biznesowy oparty jest na franczyzie.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było rozwinięcie umiejętności odczytywania klienta: jego potrzeb zakupowych i oczekiwań względem pracowników sklepu. A na tej podstawie dobranie odpowiedniego, najbardziej efektywnego sprzedażowo stylu komunikacji.

Przebieg szkolenia

Zajęcia poprowadziliśmy w formule warsztatowej, choć oczywiście zanim przystąpiliśmy do ćwiczeń, konieczna była dawka wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii i komunikacji:

  • Jak w trakcie rozmowy sprzedażowej zachować zdrowy dystans, jednocześnie wzbudzając jego zaufanie do naszych kompetencji?
  • Techniki rozmowy z trudnym (wymagającym lub po prostu nieuprzejmym) klientem
  • Jak nawiązać rozmowę okołosprzedażową z klientem?

Głównym punktem naszego spotkania były symulacje rozmów sprzedażowych, gdzie rolę klienta i sprzedawcy odgrywali zarówno trener, jak i kolejno wszyscy uczestnicy.  Po każdej rozmowie następowała wspólna analiza mocnych i słabych stron zaprezentowanych przez danego uczestnika. Na zakończenie ćwiczeń uczestnicy otrzymali również podsumowujący feedback do kluczowych, wskazanych przez nich obszarów komunikacji z klientem. Uczestników przede wszystkim interesowały narzędzia umożliwiające efektywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych: związanych z zastrzeżeniami lub w takich, w których klient pozostaje zamknięty na relację. I takich właśnie dostarczyliśmy 🙂 

Efekty szkolenia

Grupa była bardzo zaangażowana w pracę i zainteresowana tematyką poruszaną w ramach szkolenia. To szkolenie było szczególnie istotne dla  części zespołu o mniejszym stażu pracy. Ci pracownicy sklepu dopiero wkraczają w obszar aktywnego budowania relacji z klientem. Nasza rola w kształtowaniu ich komunikacji z klientem była tutaj zdecydowanie największa. Wszystkim uczestnikom, pracownikom i kadrze zarządzającej sklepu Euro dziękujemy za czynny udział w szkoleniu, życząc sukcesów w prowadzeniu coraz skuteczniejszej sprzedaży. A wszystkich Was zapraszamy na nasze szkolenia sprzedażowe dedykowane sklepom: profesjonalna obsługa klienta w sklepie i Skuteczne techniki sprzedaży.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej