Skuteczna sprzedaż, czyli jaka? Szkolenie dla firmy Ekspert Południe

W tym roku już po raz drugi mieliśmy przyjemność poprowadzić spotkanie szkoleniowe dla firmy Ekspert Południe. W dwudniowym szkoleniu wzięli udział pracownicy działu sprzedaży firmy: odpowiedzialni za sprzedaż telefoniczną, obsługujący sprzedaż produktów na portalach aukcyjnych (np. Allegro) oraz Ci prowadzący sprzedaż bezpośrednią.

Ekspert Południe to przedsiębiorstwo produkcyjne działające na rynku opakowań (torby, rolki do kas, taśmy do pakowania). Firma prowadzi dwa rodzaje sprzedaży: tradycyjną, dystrybucyjną, jak również personalizowaną (np. torby z logo firmy).

Cele szkolenia

Firma postanowiła wzmocnić kompetencje sprzedażowe uczestników, stąd i szkolenie. Kilka miesięcy wcześniej mieliśmy już przyjemność prowadzić zajęcia dla tej firmy, skupiające się na podstawach sztuki efektywnej sprzedaży. Tym razem celem było poznanie bardziej zaawansowanych technik sprzedażowych.  W szczególności skupiliśmy się na następujących zagadnieniach:

  • W jaki sposób prezentować ofertę firmy, tak aby klient sam zauważał jej korzyści?
  • Jak radzić sobie z zastrzeżeniami oraz jak działać w sytuacji reklamacji produktu?
  • Jak czerpać korzyści z każdego rodzaju finalizacji sprzedaży? Badanie gotowości klienta do zakupu, przyspieszanie decyzji zakupowej, budowanie przyszłych potrzeb zakupowych.

Przebieg szkolenia

Podczas poprzedniego szkolenia omówiliśmy  podstawowe zasady komunikacji z klientem (najważniejsze porady jak rozmawiać z klientem, przedstawiliśmy i analizowaliśmy typy klientów) oraz, co najważniejsze, zaaranżowaliśmy scenki – rozmowy handlowe uczestników szkolenia z klientami. Każda scenka była nagrywana i analizowana. Dzięki temu na koniec każdy z uczestników otrzymał indywidualne, spersonalizowane porady dotyczące stylu prowadzenia dialogu z klientem. Więcej informacji o zakresie tego podstawowego szkolenia z zakresu sprzedaży znajdziecie Państwo w sprawozdaniu z pierwszej części szkolenia.

Po poprzedniej sesji szkoleniowej pracownicy firmy Ekspert Południe otrzymali do wykonania zadania wdrożeniowe. Dlatego też kolejne spotkanie treningowe mocno skupiło się na analizie efektów zleconych zadań. Oprócz tego, spotkanie skoncentrowane było na pogłębianiu wiedzy z zakresu komunikacji klient-sprzedawca, jako kontynuacja pierwszego, podstawowego szkolenia. Omówione i przećwiczone w praktyce zostały następujące zagadnienia:

1. Rodzaje pytań, w jaki sposób można badać potrzeby klienta: pytać o jego potrzeby, ale również badać i powodować, że sam je odkryje.

2. W jaki sposób prezentować ofertę firmy, tak aby klient sam zauważał jej korzyści.

3. Radzenie sobie z zastrzeżeniami oraz działanie w sytuacji reklamacji produktu: omówienie różnych sposób działania.

4. Metody finalizacji sprzedaży: badanie gotowości klienta do zakupu i przyspieszenie decyzji zakupowej.

5. Filmy z zachowaniami klientów zaprezentowane uczestnikom, których zadaniem było ułożyć własne odpowiedzi na obiekcje/pytania klienta. Zrealizowaliśmy również scenki sprzedażowe z udziałem uczestników: nagranie ich, oraz wspólna analiza mocnych stron uczestnika oraz punktów do poprawy.

Rezultaty

Rezultatem szkolenia było oczywiście pogłębienie kompetencji sprzedażowych: radzenie sobie z trudnymi sytuacjami (reklamacje, zastrzeżenia), pierwszy kontaktu z klientem oraz sprawdzone metody zwiększania skuteczności sprzedaży. Patrząc na postępy, których uczestnicy dokonali od zakończenia pierwszego ze szkoleń, widocznych w rezultatach zadaniach wdrożeniowych oraz w trakcie drugiego szkolenia, jesteśmy pewni, że Ekspert Południe znacząco podniesienie jakość pracy działu sprzedaży.

Na koniec chcemy powiedzieć naszemu klientowi: bardzo dziękujemy za zaufanie! Firma Ekspert Południe, zadowolona z efektów poprzedniego szkolenia z zakresu sprzedaży, odbyła u nas kolejne szkolenie. Za każdym razem takie potwierdzenie dobrze wykonanej pracy przez naszych trenerów cieszy i daje niesamowitą energię do dalszego doskonalenia umiejętności.

Zachęcamy również do zapoznania się z rekomendacjami innych, zadowolonych uczestników szkoleń z logiem „Warto Szkolić” tutaj.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej