Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd tak duża popularność szkoleń online, czyli e-learningu. Opiszemy również wady i zalety tego rozwiązania. Nabywanie kompetencji zawodowych dzięki wykorzystaniu internetu jeszcze nigdy nie było tak popularne.

Dlaczego szkolenia online są cenione? – Zalety

Opisywana forma edukacji jest dostosowana do nowych technologii. Trzeba zatem podkreślić w tym przypadku wygodę użytkowników. Niektóre osoby musiałyby jeszcze kilka lat temu dojeżdżać na przykład do dużego miasta na określoną godzinę po to, aby odbyć spotkanie w ramach kursu. Dzisiaj to kompletnie niepotrzebne. Szkolenia w wersji online to oszczędność nie tylko dla klientów, ale również dla osób bądź też firm, które je przeprowadzają. W końcu uczestnik nie musi wydawać pieniędzy na dojazd, a trener bądź też prowadzący zajęcia nie potrzebuje wynajmować na szkolenia sali. Przy solidnych umiejętnościach i kompetencjach zespołu trenerów możliwe jest równie efektywne nabywanie wiedzy i umiejętności co w przypadku szkoleń stacjonarnych. Jeżeli chcesz się przekonać, czy na pewno to prawda, weź udział w szkoleniach, które prowadzimy drogą internetową. Referencje, które otrzymaliśmy, mówią same za siebie.

Wady szkoleń online

Niekiedy zdecydowanie lepiej jest uczyć się osobiście. Dlaczego? Otóż pomimo nowoczesnych technologii niektóre osoby najlepiej przyswajają wiedzę oraz umiejętności w sytuacji, gdy mają bezpośredni kontakt z prowadzącym oraz innymi uczestnikami szkolenia. W takiej sytuacji kursant otrzymuje dodatkową motywację i jest mu po prostu łatwiej. Dodatkowo niektórzy ludzie zdalnie mają mniejszą produktywność. Dotyczy to zarówno nauki, jak i pracy. Nieprzypadkowo tak dużą popularnością cieszą się biura coworkingowe.

Zdarzają się osoby, które po prostu wolą być na miejscu i mieć bezpośredni kontakt z innymi uczestnikami kursów, a także z trenerami. Dla takich ludzi również przygotowaliśmy mnóstwo szkoleń. Wszystko zależy jednak od tego, w jakiej dziedzinie chcesz podnieść swoje kompetencje. Wady e-learningu są wyłącznie subiektywne, pomijając branże, w których konieczna jest fizyczna obecność na miejscu kursu. Zastanów się zatem, czy wolisz uczyć się online, czy zależy Ci na osobistym kontakcie z uczestnikami i trenerem.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej