Szkolenie dla sklepów E. Leclerc: zwiększanie sprzedaży działu mięsno-wędliniarskiego oraz nabiałowego

Za nami kolejne szkolenie merchandisingowe, tym razem z naszej flagowej usługi szkoleniowej skorzystała francuska sieć supermarketów E. Leclerc. Dlaczego wybrała właśnie nas? Z pewnością dlatego też, że na liście klientów zadowolonych z pracy naszych trenerów znajdują się tak duże firmy, jak Media Expert, sieć sklepów spożywczych Społem, czy Knauf Industries.

W szkoleniu wzięło udział dziesięć osób: kierownik, pomocnik kierownika sklepu oraz osoby zatrudnione na stanowiskach mięsno-wędliniarskim oraz nabiałowym.

Cele szkolenia

Szkolenie miało przede wszystkim dwa główne cele:

  1. MERCHANDISING: nabycie przez personel sklepów umiejętności wykorzystania technik wpływu na potrzeby identyfikowane przez klientów.
  2. KOMUNIKACJA MIĘDZYPRACOWNICZA: wzmocnienie zaangażowania personelu oraz zwiększenie wydajności pracowników poprzez właściwą organizację pracy.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zrealizowane zostało w formie wykładu z wykorzystaniem materiałów szkoleniowych – prezentacji. W trakcie szkolenia podjęliśmy następujące tematy:

  • sposoby odczytywania potrzeb klientów oraz metody wpływu na podejmowane decyzje zakupowe,
  • zasady ekspozycji,
  • zasady współpracy personelu,
  • kultura obsługi klienta.

Szeroko omówiono zachowania klientów w sferze ekspozycji towarów. Z tego powodu zaznaczone zostały tzw. „strefy ciepłe” (najbardziej handlowe) lady oraz przeanalizowano możliwości ich wykorzystania na potrzeby zwiększenia sprzedaży. Omówiono zasady współpracy na działach w celu zwiększenia wydajności pracowników.

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy szkolenia w rezultacie nauczyli się, jak wpływać na potrzeby klienta wykorzystując ułożenie towarów, komplementarność, zachowania indywidualne i grupowe. Dodatkowo wykonując działania praktyczne przekonali się, jak ważna dla osiągania dobrych wyników przez dział jest właściwa organizacja pracy; to taki pozytywny „efekt uboczny” szkolenia.

Pracownikom sklepów E. Leclerc dziękujemy za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy firmy “Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej