Szkolenie Knauf 24.06 – 25.06.2017 Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole

Szkolenie Knauf 24.06 – 25.06.2017
Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole

W dniach 24-25 czerwca 2017 roku, mieliśmy przyjemność przeprowadzić dla firmy Knauf szkolenie dotyczące skutecznej komunikacji i współpracy w zespole. Było to kolejne szkolenie zrealizowane przez nas dla tej firmy.

Szkolenie Knauf 24.06 – 25.06.2017 Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole

W dniach 24-25 czerwca 2017 roku, mieliśmy przyjemność przeprowadzić dla firmy Knauf szkolenie dotyczące skutecznej komunikacji i współpracy w zespole. Było to kolejne szkolenie zrealizowane przez nas dla tej firmy.

Knauf, to międzynarodowa firma z branży budowlanej, działająca w 60 krajach świata. Na polskim rynku obecna jest już 25 lat, prowadząc zarówno działalność produkcyjną (pięć fabryk rozlokowanych na terenie naszego kraju) jak i sprzedażową. Firma postanowiła zorganizować szkolenie dla kadry nadzorującej proces produkcji, tj. brygadzistów.

Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy we Wrocławiu, a wzięli w nim udział brygadziści zarządzający produkcją w różnych działach firmy.

Dla pracowników z kadry zarządzającej, takich jak np. brygadziści, oprócz umiejętności kontrolowania i rozliczania rezultatów pracy podwładnych, kluczowe są również umiejętności miękkie, interpersonalne.

Cele szkolenia

Dlatego właśnie władze firmy zleciły przeprowadzenie szkolenia z zakresu skutecznej komunikacji i pracy zespołowej dla tej grupy pracowników. Jego głównym celem było pogłębienie umiejętności komunikowania się pracowników, tak pomiędzy działami, jak i wewnątrz poszczególnych działów. Trenerzy postanowili osiągnąć ten cel poprzez realizację takich celów szczegółowych jak:

– zdobycie przez uczestników spotkania umiejętności rozpoznawania nieefektywnej komunikacji w pracy zespołowej,

– odkrywanie i pogłębianie świadomości siebie i swojej komunikacji z innymi ludźmi,

–  pogłębienie umiejętności pracy w zespole.

Schemat szkolenia

Szkolenie zostało podzielone na dwa bloki: wykład, oraz warsztaty. Większość czasu, została przeznaczona na drugi blok, czyli praktyczne zastosowanie zasad prawidłowej komunikacji w zespole. Szkolenie obejmowało:

– wykłady z zakresu efektywnej komunikacji i współpracy w zespole,

– identyfikację typów osobowościowych poszczególnych pracowników, oraz  poznawanie ich specyficznych potrzeb i efektywnych sposobów komunikacji,

– praktyczne zajęcia ze skutecznej komunikacji werbalnej, obejmujące m.in. ćwiczenia precyzyjnego sposobu wysławiania się, oraz sposobów przekazywania informacji/zadań,

– ćwiczenia z kolektywnego poszukiwania rozwiązań problemów, w oparciu o realne sytuacje zaburzeń komunikacji interpersonalnej zidentyfikowanych przez samych uczestników szkolenia; efektem ćwiczeń było opracowanie rozwiązań realnych problemów związanych ze sposobem komunikacji w firmie.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Zaproponowane rozwiązania mają realne szanse na przyjęcie. Zostały one opracowane przez samych zainteresowanych, a ponadto nie indywidualnie, ale wspólnie, w drodze dyskusji i szukania kompromisu. Ponadto, część rozwiązań zaproponowanych przez uczestników szkolenia zostało już zaakceptowanych do wdrożenia przez ich zwierzchników. Uczestnicy opracowali również tzw. Kodeks Wzajemnej Komunikacji, który został podpisany przez wszystkich uczestników, oraz zawieszony w centralnym punkcie firmy.

Do głównych rezultatów szkolenia należy zaliczyć:

  • Identyfikację kluczowych kwestii zaburzeń w komunikacji oraz wzmocnienie ducha pracy zespołowej, poprzez wspólne wypracowanie propozycji rozwiązań tego problemu.
  • Polepszenie komunikacji wewnątrz działów, uzyskanej poprzez ćwiczenia z komunikacji werbalnej oraz identyfikacji typów osobowościowych.
  • Polepszenie komunikacji międzydziałowej, która została osiagnięta dzięki uzupełnieniu  informacji pracowników o charakterystyce pracy i zakresie obowiązków poszczególnych działów firmy. Taka baza pozwala na lepsze dostosowanie komunikatu, sprawienie że staje się on bardziej zrozumiały, a więc i akceptowalny dla odbiorcy.

Dziękujemy firmie Knauf za okazane zaufanie i mamy nadzieję, że przyniesie ono poprawę jakości komunikacji między pracownikami.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej