W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Eksponowanie białego mięsa

Mięso drobiowe jest chudsze od innych mięs. Stanowi cenne źródło białka oraz cynku. Jego cechą charakterystyczną jest kruchość i delikatny smak. Nic dziwnego, że klienci w trakcie zakupów chętnie wybierają ten właśnie rodzaj mięsa.

Sprzedawca powinien jednak dołożyć starań, aby właściwie je wyeksponować, ponieważ każda, największa nawet, ochota na drób może łatwo przejść jeśli klient zobaczy na ladzie niedbale poukładane i pomieszane kawałki mięsa.

Eksponowanie mięsa i wędlin rządzi się kilkoma ogólnym prawami. Przywołaliśmy je w poprzednim artykule z serii. Poza tymi, bądź co bądź powierzchownymi regułami istnieje także cały zbiór zasad specyficznych i szczegółowych dotyczących poszczególnych rodzajów mięsa.

W gronie mięsa drobiowego spotkać możemy różne części mięsa: ćwiartki, filety, skrzydełka i porcje rosołowe. Aby właściwie wyeksponować ćwiartki należy naprężyć ich skórę i ułożyć naprzemiennie, żeby optyczne skrócić nóżki. Te części mięsa układamy możliwie najbliżej klienta.

Filety wymasowane i ułożone w kształcie serduszka umieszczamy w pojemniku tworząc kwiat róży. Efekt ten można uzyskać kierując mięso szerszymi częściami na zewnątrz. Należy pamiętać, że dolne części fileta nie powinny być widoczne dla klientów. Pojemnik z tym mięsem również umieszczamy jak najbliżej klienta.

Skrzydełek nie układa się regularnie w pojemniku. Staranne ułożenie optycznie je zmniejsza. Warto pamiętać, aby kilka razy dziennie obracać te części mięsa, ponieważ pozwala to zapobiec ich wysuszaniu.

Prawidłowe wyeksponowanie porcji rosołowej wymaga przygotowań. Części mięsa owijamy skórą, a jej ewentualny nadmiar układamy w wnętrzu. Pojemnik z porcjami powinien być usytuowany w tylnej części lady, aby wnętrze korpusu i kości nie były widoczne dla klientów.

Drób w całości układamy pionowo bokiem lub przodem do klienta. Należy pamiętać, że nigdy nie eksponujemy wnętrza mięsa.

Właściwie przygotowana i przemyślana ekspozycja mięsa przyciąga klienta estetycznym i przejrzystym wyglądem i, co najważniejsze, zachęca do zakupu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia  naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej