Lepsza komunikacja interpersonalna w zespole - szkolenie integracyjne dla firmy Rowtom

W ostatni weekend lipca mieliśmy przyjemność poprowadzić szkolenie „Komunikacja Interpersonalna w Zespole” dla pracowników firmy Rowtom. Głównym celem szkolenia była integracja międzydziałowa firmy. Dlatego w spotkaniu wzięli udział zarówno zatrudnieni w dziale sprzedaży, serwisu, jak i pracownicy biurowi. Łącznie w zajęciach wzięło udział szesnastu pracowników, a zrealizowaliśmy je w Rezydencji Spalskiej w Spale.

Rowtom to autoryzowany dealer Husqvarna z Tomaszowa Mazowieckiego, działający na rynku od prawie trzydziestu lat. Salon zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i serwisem urządzeń do pielęgnacji zieleni i uprawy leśnej.

 

Cele szkolenia

Jak wspomnieliśmy już wyżej, celem szkolenia była integracja pracowników firmy i zwiększenie efektywności komunikacji interpersonalnej w zespole pracowniczym. Stąd w trakcie spotkania skupiliśmy się na ćwiczeniu dostosowania formy przekazu do konkretnej sytuacji i osoby z którą rozmawiamy. Integracji pracowników służyło również wyjaśnienie misji, celów i wartości, którymi kieruje się firma.

 

Przebieg szkolenia 

Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę podzieliliśmy zajęcia na dwie części: teoretyczną i praktyczną.

W trakcie szkolenia:

  • uczestnicy poznali różnice w stosowaniu pytań otwartych i zamkniętych – potrafią dostosować rodzaj zadawanych pytań do sytuacji, polepszając komunikację wewnątrz zespołu,
  • ćwiczyliśmy aktywne słuchaniestosowanie parafrazy,
  • uczestnicy dogłębniej poznali i zrozumieli misję,  cele i wartości swojego miejsca pracy,
  • dzięki ćwiczeniom stricte integracyjnym uczestnicy poznali się nawzajem, odkrywając swoje mocne strony i rolę w zespole.

To tyle, jeżeli chodzi o sam program spotkania. A co na to uczestnicy? Za najważniejsze dla nich samych, uczestnicy uznali części skupione na misji, celach i wartościach firmy, a także samą integrację zespołu ☺

Szkolenie przebiegało w pozytywnej i pełnej energii atmosferze, uczestnicy chętnie pracowali podczas całego przebiegu spotkania.

 

Efekty szkolenia

Nowe kompetencje zdobyte dzięki udziałowi w szkoleniu to  lepsza komunikacja interpersonalna w zespole, aktywne słuchanie i zadawanie celowych pytań otwartych i zamkniętych

Pracownikom firmy Rowtom dziękujemy za udział w szkoleniu i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i praktyczne ćwiczenia pozwolą na polepszenie komunikacji między działami firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej