Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Ze względu na zakres swoich obowiązków, codziennością każdej z wyżej wymienionych grup pracowników są rozmowy biznesowe, podczas których istotne jest umiejętne stosowanie technik negocjacyjnych. 

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było przekazanie szeregu praktycznych porad dotyczących prowadzenia negocjacji, ze szczególnym naciskiem na zapoznanie z technikami negocjacji integracyjnych (win-win), czyli takich, z której każda ze stron osiąga swoje cele.

Dlaczego skupiliśmy się właśnie na negocjacjach typu win-win? To najkorzystniejszy styl prowadzenia negocjacji. Budowanie długookresowych relacji pomiędzy firmą a dostawcą jest kluczowa dla każdego biznesu. Wieloletnia współpraca oznacza bezpieczeństwo dostaw towaru i lepsze ceny – daje ewidentną podstawę do budowy przewagi konkurencyjnej oferty przedsiębiorstwa. Dodatkowo szukanie kolejnych dostawców pochłania czas, którego zawsze brakuje.

Schemat szkolenia

Podczas części wykładowej szkolenia uczestnicy zapoznali się z:

  • podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji (m.in. zasada 3K),
  • typowym schematem procesu negocjacji,
  • metodami przygotowania do rozmów handlowych, w tym elementy radzenia sobie ze stresem,
  • zasadami komunikacji werbalnej podczas negocjacji, w tym stosowanie języka korzyści,
  • typowymi sygnałami komunikacji niewerbalnej i ich interpretacją.

 Podczas części praktycznej uczestnicy wzięli udział w grach negocjacyjnych. W jednej z nich część uczestników wcieliła się w hurtowników, a część w piekarzy.

Gra miała na celu pokazanie, że z sukcesem poprowadzone negocjacje nie muszą wcale opierać się na pokonaniu przeciwnika, ale mogą zakończyć się osiągnięciem pożądanych przez obie strony celów i budowie długookresowej, korzystnej dla obu stron relacji.  Gra miała na zadaniu uświadomić uczestnikom, że opcje win-win często nie są widoczne na pierwszy rzut oka i aby móc je zrealizować, potrzebne jest dogłębne poznanie partnera negocjacji.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki szkoleniu uczestnicy przede wszystkim nauczyli się jak budować rozwiązania odpowiadające potrzebom obydwu stron, w konsekwencji umożliwiając budowanie trwałych, długookresowych relacji handlowych. Kluczowe były tutaj ćwiczenia z kreowania nowych, uwzględniających potrzeby obydwu stron, opcji.

Dodatkowo część czasu przeznaczono na omówienie technik negocjacji rywalizacyjnych, które przygotowały pracowników firmy Knauf do radzenia sobie z typem partnera biznesowego nastawionego na krótkotrwały zysk, niezainteresowanego budowaniem długotrwałych relacji biznesowych.

Dziękując za możliwość przeprowadzenia szkolenia, życzymy pracownikom firmy Knauf wielu owocnych negocjacji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej