Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

W miesiącu lipcu,  trenerzy firmy „Warto Szkolić” zorganizowali szkolenie z zakresu merchandisingu dla pracowników sieci sklepów spożywczych „Społem” we Wronkach.

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

W miesiącu lipcu,  trenerzy firmy „Warto Szkolić” zorganizowali szkolenie z zakresu merchandisingu dla pracowników sieci sklepów spożywczych „Społem” we Wronkach.

PSS „Społem” Wronki to przedsiębiorstwo z wieloletnią tradycją, która w ostatnich latach przeszła gruntowne zmiany. Dostosowanie wyglądu sklepów oraz charakteru działań marketingowych do współczesnych potrzeb klientów, pozwala na konkurowanie z innymi sieciami sklepów spożywczych prowadzących działalność we Wronkach. W związku z chęcią dalszego doskonalenia oferowanych usług firma zdecydowała się na zatrudnienie naszej firmy do przeprowadzenia szkolenia z zakresu merchandisingu.

Firma posiada 5 sklepów zlokalizowanych w różnych częściach miasta, a  w szkoleniu poprowadzonym przez naszych trenerów wzięli udział pracownicy wszystkich tych jednostek. Spotkanie było silnie ukierunkowane na przekazanie wiedzy praktycznej, dlatego też odbyło się ono w miejscu pracy uczestników – w jednym ze sklepów sieci.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zapoznanie pracowników z technikami merchandisingu, czyli zwiększania wielkości i wartości koszyka zakupowego poprzez odpowiednie rozmieszczanie towarów w przestrzeni sklepowej.

Schemat szkolenia

Szkolenie było podzielone na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Na początek uczestnicy poznali typowy schemat poruszania się klienta po sklepie oraz mechanizm jego decyzji zakupowych. Po tym krótkim wprowadzeniu pracownicy zostali zaznajomieni z technikami merchandisingu. W tej części szkolenia dowiedzieli się m.in.:

– jak rozmieszczać towar, który najbardziej chcemy sprzedać w przestrzeni sklepowej,

– jak układać towar na poszczególnych regałach, aby zwiększyć sprzedaż i zminimalizować konieczność częstego dokładania towaru,

– jak zarządzać asortymentem w sklepie: kiedy, co i w jakiej ilości oferować.

Porady zostały poparte przykładami sklepów, które dzięki zastosowaniu zasad poprawnego rozmieszczenie towaru osiągnęły wzrost obrotów. Następnie trenerzy pokazali uczestnikom również na przykładzie ich własnego sklepu, w jaki sposób zostały zastosowane techniki merchandisingowe.

Po zakończeniu części teoretycznej przeszliśmy do części praktycznej. Uczestnicy mieli za zadanie ponowne ułożenie produktów na regale, z zastosowaniem zademonstrowanych wcześniej technik. W ten sposób zweryfikowaliśmy stopień przyswojenia wiedzy i uzupełniliśmy zauważone braki.

Dalej na konkretnych przykładach podane zostały rozwiązania typowych problemów pracownika sklepu, takie jak:

  • – co zrobić, gdy towar na półce się nie mieści, jest go za dużo,
  • – co zrobić, gdy ekspozycja jest nieczytelna dla klienta,
  • – jak wyregulować wysokość półki tak, aby osiągnąć tzw. efekt masy.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Przeprowadzone szkolenie przede wszystkim dało jego uczestnikom wiedzę, w jaki sposób należy budować ekspozycję produktów tak, aby zwiększyć zyski sklepu. Dzięki prawidłowemu zastosowaniu zasad merchandisingu przez pracowników, klienci sklepów PSS „Społem”  Wronki szybciej znajdą produkty wyżej marżowane lub takie, na których sprzedaży bardziej zależy właścicielowi sklepu, a co za tym idzie, zwiększy się marża i sprzedaż. Nie należy również zapominać o aspekcie motywacyjnym szkolenia – pozwoliło ono pracownikom lepiej zrozumieć powody wyznaczonych przez zwierzchników wytycznych, co niewątpliwie wzmocni ich zaangażowanie w wykonywane zadania.

Dziękujemy pracownikom sklepów PSS „Społem” Wronki za udział w szkoleniu, a organizatorom za okazane zaufanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Skuteczny kierownik w firmie produkcyjnej to osoba, która daje przedsiębiorstwu gwarancję jakości, czasu i zysku. To niezwykle odpowiedzialne stanowisko, które jest kluczowe w każdym przedsiębiorstwie produkcyjnym, bez względu na jej branże. Ponieważ każda firma chce mieć taką osobę w swoim zespole, z naszych usług skorzystała jedna z gnieźnieńskich firm produkcyjnych, która przeszkoliła wszystkich…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia

Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej – relacja ze szkolenia Sprzedaż internetowa w firmie ogrodniczej, czyli inaczej e-commerce. To nic innego jak sprzedawanie i kupowanie towarów oraz usług w Internecie. Rozwijające się nieustannie możliwości Internetu, pozwoliły na rozszerzenie sprzedaży tradycyjnej – czyli stacjonarnej, do sprzedaży online. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie nie mają czasu na to, by w tygodniu pójść do sklepu i zrobić potrzebne zakupy, e-commerce jest dla nich…
dowiedz się więcej