Jak podnieść wyniki sprzedażowe za pomocą szkoleń dla działu handlowego?

Wyniki sprzedażowe pojedynczych sklepów decydują o sukcesie całej marki czy też sieci sklepów, dlatego tak duże znaczenie ma organizowanie szkoleń dla działu handlowego. Mają one za zadanie uzmysłowić pracownikom, w jak dużym stopniu wyniki sprzedażowe zależne są od ich codziennej pracy. Bez względu na zajmowane stanowisko. Nie bez powodu tego typu szkolenia odbywają się w miejscu pracy. To właśnie tam jest najwięcej możliwości oddziaływania na klienta w taki sposób, by zachęcić go do zrobienia większych zakupów, niż początkowo planował. Warto zatem uczyć się nowości w środowisku, w którym będziemy naszą wiedzę wdrażać w życie.

W jaki sposób można to osiągnąć? Istnieje kilka podstawowych obszarów, dla których szkolenia w miejscu pracy są szczególnie pożądane.

Właściwe wyeksponowanie towaru

Mowa tutaj nie tylko o zasadzie prawej ręki oraz o ciepłych i chłodnych strefach, ale o wszystkich zasadach i „trickach” merchandisingowych, które w danej branży pozwalają na zmaksymalizowanie uwagi klienta na produkcie. I tak przykładowo po prawej stronie lad bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie droższych produktów, bądź tez tych znajdujących się w promocji. Istotne jest również odpowiednie oświetlenie oraz sposób układania poszczególnych rodzajów asortymentu na ladzie.

Czystość

Bez względu na to, jakiego typu asortyment znajduje się w sklepie, należy zadbać o to, by był czysty i elegancko wyeksponowany. W przypadku sklepu mięsnego warto, by mięso znajdowało się na tackach, które są maksymalnie zadbane. Wyciekająca krew z mięsiwa wygląda mało estetycznie, poza tym może być siedliskiem bakterii. Zmorą każdego miejsca jest kurz, dlatego tak istotną kwestią jest zadbanie o czystość również pod tym względem. To samo dotyczy szyb w ladach, które powinny być odpowiednio często myte.

Ceny

Ceny znajdujące się na produktach powinny jasno wskazywać za jaką partię towaru klient płaci konkretną stawkę, a także ile kosztuje jego kilogram. W ten właśnie sposób potencjalny klient będzie w stanie wybrać coś, co odpowiada jego budżetowi i oczekiwaniom jakościowym. Jeśli będzie miał trudności w skonfrontowaniu ceny z oczekiwaniami, prawdopodobnie nie dokona zakupu.

Obsługa

Na szkoleniach dla handlowców poruszany jest również temat prawidłowej obsługi klienta. I tak przykładowo po wejściu do sklepu warto jest dać klientowi chwilę na to, by mógł on zapoznać się z asortymentem. Wielu sprzedawców popełnia błąd i już od progu pyta „w czym mogę pomóc?”. W tej sytuacji wiele osób czuje się osaczonych i szybko kończy przeglądanie półek w obawie, że za chwilę ktoś znów ich zaczepi. Warto jest polecać produkty w promocji, a także starać się podawać towar zgodny z oczekiwaniami klienta.

Najważniejsza zasadą handlu jest to że „zadowolony klient wróci”. Na każdym kroku więc należy o tym bezwzględnie pamiętać. Przyjazna obsługa klienta, jak i również możliwość zdobycia towaru, na jakim danemu klientowi najbardziej zależy, to klucz do sukcesu. Szkolenia mają za zadanie ukierunkować działanie sprzedawcy w taki sposób, by jego praca stała się jeszcze bardziej efektywna. Stąd też inwestowanie w szkolenia pracowników, to jednocześnie inwestycja w przyszłe zyski firmy.

O tym co można zyskać dzięki szkoleniom sprzedażowym pisaliśmy także tutaj.

A tutaj przykładowa relacja ze szkolenia dla handlowców.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku?

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia pracowników w 2023 roku? Podnoszenie kwalifikacji to inwestycja w rozwój firmy, ale proces ten często wiąże się też z wysokimi kosztami. Wiele firm szkoleniowych ma bogatą ofertę, ale za najciekawsze programy trzeba sporo zapłacić. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy, szukając oszczędności, chcą skorzystać z tańszych rozwiązań. Wyjściem z sytuacji jest przystąpienie do jednego z programów dofinansowania szkoleń dla pracowników. To forma wsparcia,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu?

Czym jest Akademia Menadżera MMŚP? Kto może dołączyć do tego programu? Dynamicznie rozwijające się środowisko pracy to zarówno szansa na rozwój biznesu, jak i konieczność tego, aby być na bieżąco ze wszelkimi zmianami. Nawet ci, którzy kilka lat temu osiągnęli sukces, powinni liczyć się z tym, że już za jakiś czas będą zmuszeni zweryfikować swoje cele oraz stosowane metody. Często to od wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej zależy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej