Akademia Menadżera Cyfryzacji – Kompetencje procesowe: Zarządzanie procesami w transformacji cyfrowej
Dla kogo?
Usługa dedykowana pracownikom u których zdiagnozowano lukę kompetencyjną w zakresie zarządzania procesami w transformacji cyfrowej. Kadra menadżerska, w tym właściciele MŚP, pracownicy MŚP zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych, pracownicy przewidziani do objęcia stanowiska kierowniczego z sektora MŚP.
W efekcie szkolenia uczestnik
Charakteryzuje podstawy teoretyczne zagadnień związanych z zarządzaniem procesami (klasyfikacja procesów, miary procesów, standaryzacja procesów, modelowanie procesów biznesowych)
Charakteryzuje metody mapowania i opisywania procesów biznesowych/produkcyjnych
Identyfikuje wskaźniki efektywności procesów
Charakteryzuje współczesne koncepcje zarządzania procesami (m.in. lean management, kaizen, TQM, BPR, six sigma, balanced scorecard, inne)
Wymienia przykładowe systemy informatyczne wspierające zarządzanie procesami BPM (Business Process Management)
Charakteryzuje zasady i przykłady robotyzacji procesów biznesowych (RPA – Robotic Process Automation) oraz możliwości wykorzystania algorytmów AI do robotyzacji procesów
Identyfikuje relacje sieciowe
Analizuje procesy biznesowe w firmie i proponuje ich optymalizację
Odczytuje poprawnie schematy opisu procesów biznesowych w firmie
Potrafi analizować procesy przez pryzmat całego łańcucha wartości
Uzasadnia zmiany w procesach poprzez pryzmat planowanych efektów
Proponuje zmiany w procesach biznesowych w celu ich integracji w całej organizacji uwzględniając cały łańcuch wartości
Planuje działania nastawione na optymalizację procesów.
Dzień I
- Wprowadzenie do szkolenia
- Podstawy teoretyczne zagadnień związanych z zarządzaniem procesami (klasyfikacja procesów, miary procesów, standaryzacja procesów, modelowanie procesów biznesowych) – wykład.
- Metody mapowania i opisywania procesów biznesowych – wykład.
- Wskaźniki efektywności procesów – wykład + ćwiczenie.
- Jak optymalizować procesy biznesowe w firmie – wykład + dyskusja.
- Jak poprawnie odczytywać schematy opisu procesów biznesowych w firmie – ćwiczenie w grupach
- Współczesne koncepcje zarządzania procesami (m.in. lean management, kaizen, TQM, BPR, six sigma, balanced scorecard, inne) – wykład + ćwiczenie indywidualne.
- Przykładowe systemy informatyczne wspierające zarządzanie procesami BPM (Business Process Management) – wykład + analiza.
- Zasady i przykłady robotyzacji procesów biznesowych (RPA – Robotic Process Automation) oraz możliwości wykorzystania algorytmów AI do robotyzacji procesów – wykład + ćwiczenie.
- Główne cechy relacji sieciowych – wykład poprzedzony burzą mózgów.
- Analiza procesów przez pryzmat całego łańcucha wartości – wykład poprzedzony burzą mózgów.
- Symulacja – Analiza i próba optymalizacji przykładowego procesu.
- Wybór procesów o dużym potencjale wygenerowania korzyści z wdrożenia automatyzacji procesów – analiza na wybranych przykładach.
- Test wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień zarządzania procesami. Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Cel edukacyjny
Usługa „Zarządzanie procesami w transformacji cyfrowej” przygotowuje do mapowania, zarządzania i optymalizacji procesów biznesowych realizowanych w firmie. Dodatkowo przygotowuje do uzasadniania zmiany w procesach poprzez pryzmat planowanych efektów oraz samodzielnego analizowania procesów przez pryzmat całego łańcucha wartości.
Informacje dodatkowe:
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Liczba godzin szkolenia wynosi: 8h
Pliki dokumentów, materiałów będą do pobrania w dowolnym formacie.
Po zakończonym szkoleniu, uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić