Efektywne przywództwo i zarządzanie zespołem sprzedażowym
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym.
W efekcie szkolenia uczestnik
Identyfikuje własny potencjał menadżerski oraz indywidualny styl przywództwa
Rozumie procesy zachodzące w zespole i rozwijanie umiejętności zarządzania nimi
Rozwija umiejętności komunikacji: delegowania, egzekwowania, przekazywania informacji zwrotnej
Rozwija umiejętności efektywnej komunikacji w codziennym zarządzaniu
Moduł I. Osoba menadżera – autorytet czy przyjaciel?
- Cechy osobowości dobrego kierownika.
- SWOT potencjału kierowniczego.
- Diagnozowanie własnego stylu kierowania.
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych.
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny.
- Świadomy i nieświadomy wizerunek menadżera.
- Role i nowe wyzwania menadżera.
- Elementy treningu umiejętności kierowniczych.
Moduł II. Przywództwo sytuacyjne w zespole sprzedażowym
- Zrozumieć pracownika – potrzeby, różnice, wyzwania dla menadżera.
- Dopasowanie stylu przywództwa do pracownika.
- Potrzeby pracowników na różnym etapie rozwoju.
- Fazy rozwoju organizacji a wyzwania menadżerskie.
- Style przywództwa.
- Kontrola vs swoboda.
- Dopasowanie vs niedopasowanie.
- Case studies i trening stylów kierowania.
Moduł III. Zespół sprzedażowy
- Zespół a grupa ludzi – różnice.
- Profil efektywnego zespołu sprzedażowego.
- Sprzedawca a zespół – wyzwania i potencjały.
- Czynniki sprzyjające współpracy w zespole.
- Techniki zarządzania wspierające zespół sprzedażowy.
Moduł IV Praca z zespołem sprzedażowym
- Tworzenie zespołu – odpowiedni dobór członków zespołu sprzedażowego.
- Praca nad synergią w zespole – sposób na zwiększenie efektywności.
- Komunikacja interpersonalna w zespole.
- Zarządzanie procesem rozwoju zespołu.
- Zarządzanie konfliktem w zespole.
- Elementy psychologii biznesu w relacjach z pracownikami.
- Reguły wpływu społecznego – znaczenie i wykorzystanie.
Moduł V. Kształtowanie motywacji pracowników
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych.
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego.
- Co motywuje a co demotywuje – budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania i poziom sprzedaży.
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji w zespole sprzedażowym.
Moduł VI. Delegowanie zadań
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności – techniki.
- Budowanie zaangażowania pracownia w realizację zadania/celów.
- Style delegowania zadań.
- Delegowanie uwzględniające możliwości, predyspozycje i profil pracownika.
- Motywacyjna rola delegowania.
Moduł VII. Egzekwowanie i komunikaty korygujące
- Cztery kroki w egzekwowaniu poleceń.
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom.
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu.
- Komunikaty wzmacniające/osłabiające zaangażowanie pracownika.
- Wyniki a planowanie przyszłych działań.
Moduł VIII. Doskonalenie potencjału menadżera i zespołu
- Pozyskiwanie i interpretacja informacji.
- Organizacja pracy własnej menadżera i organizacja pracy zespołu.
- Podnoszenie wydajności własnej i zespołu.
- Automotywacja menadżera, rozwijanie własnego potencjału lidera.
- Radzenie sobie ze stresem.
- Narzędzia wspomagające codzienne zarządzanie.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić