Negocjacje zakupowe i kluczowe umiejętności kupieckie
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone dla działu zakupów.
W efekcie szkolenia uczestnik
Zwiększy skuteczność zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi
Wykorzysta najważniejsze zasady, strategii i taktyk negocjacyjnych w praktyce
Nabędzie umiejętności przeprowadzania skutecznego ataku na cenę
Rozwinie kluczowe kompetencje negocjacyjne, między innymi: efektywne przekonywanie, łagodzenie napięć, odczytywanie mowy ciała, obronę przed technikami manipulacyjnymi
Pozna wpływ swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach
Moduł I. Kupuj z głową! Skuteczny proces zakupowy – kluczowe sprawy, o których należy pamiętać na kolejnych etapach zakupów
- 3 etapy negocjacji i najczęstsze błędy popełniane przez kupców na każdym z nich:
-
- na początku za szybkie przyjmowanie oferty;
- w fazie środkowej zgadzanie się na jednostronne ustępstwa;
- pod koniec zbyt entuzjastyczne finalizowanie umowy.
- Jak unikać tych błędów i wykorzystać je, jeśli są popełniane przez drugą stronę?
Moduł II. Super Kupiec. Znajdowanie dźwigni i budowanie relacji w odmiennych sytuacjach rynkowych – z monopolistami, kluczowymi dostawcami, równorzędnymi partnerami i przy jednorazowych zakupach
- symulacja realnych sytuacji negocjacyjnych i sposobów rozmowy z różnymi typami negocjatorów (gra negocjacyjna)
- analiza najlepszych strategii na negocjacje w zależności od siły drugiej strony:
- gdy nie mamy alternatyw – np. z monopolistami
- gdy oni mają istotną przewagę i próbują dokręcać nam śrubę – np. w negocjacjach z kluczowym dostawcą, od którego zależy nasze być albo nie być
- negocjacje równorzędnych partnerów – „przeciąganie liny”, czyli sposoby zyskiwania przewagi negocjacyjnej
- gdy my mamy przewagę – tylko pozornie banalna sytuacja: na co należy zwracać uwagę
Moduł III. Znaczone karty w negocjacjach zakupowych, czyli prenegocjacje – 7 sprawdzonych sposobów budowania przewagi zanim usiądziesz do stołu negocjacyjnego
- sposób 1: budowanie osobistej relacji
- sposób 2: celne kreowanie wrażenia
- sposób 3: używanie słów kluczy
- sposób 4: sterowanie punktami odniesienia
- sposób 5: zarzucanie kotwicy
- sposób 6: kontrastowanie ofert
- sposób 7: myślenie przez pryzmat korzyści
Moduł IV. Negoanaliza: Metody zyskiwania realnej przewagi negocjacyjnej – co zrobić aby nie dać się zwieść zasłonie dymnej prezentowanej przez drugą stronę i utrzymać swoją pozycję negocjacyjną
- analiza czynników budujących realną przewagę negocjacyjną (BATNA, WAP, ZOPA) vs czynniki budujące jedynie przewagę psychologiczną.
- techniki manipulacyjne stosowane przez sprzedawców i jak nie dać się im zwieść.
Moduł V. Halo, czy mnie Pan słyszy? Rozmowa negocjacyjna – analiza krok po kroku: kluczowe elementy, punkty zwrotne i najgorsze możliwe błędy
- ANALIZA VIDEO – symulacja rozmowy negocjacyjnej na podstawie case study zostanie nagrana na kamerze. W kolejnym etapie odtwarzamy video i przeprowadzamy analizę.
- Cel: jak prowadzić rozmowę, żeby zachować dobre relacje i jednocześnie osiągać wysokie wyniki w negocjacjach
Moduł VI. Tajne ciosy karate. Najskuteczniejsze taktyki negocjacyjne – 5 pewnych strategii prowadzących do przewagi negocjacyjnej
- strategia 1: ambitne otwarcie
- strategia 2: nagroda w raju
- strategia 3: systemowe myślenie o interesach
- strategia 4: dobry, zły policjant (subtelne, ale skuteczne warianty)
- strategia 5: gra na czas
Moduł VII. Negocjacyjny bombowiec. Atak na cenę – najbardziej efektywne techniki ataku na cenę i najpopularniejsze sposoby obrony przed nimi
- zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy cenę na której nam zależy
- techniki otwarcia skierowane na atak cenowy – gdy od pierwszego ruchu celem jest cena
- techniki bezpośrednich ataków cenowych – obiekcje cenowe i ich specyfika
- mowa ciała jako wskaźnik minimum cenowego – subtelne znaki i oczywiste „poker tells”, na co patrzeć i czego samemu nie pokazywać
Moduł VIII. Sto pytań do… Dylematy negocjacyjne – analiza realnych sytuacji i problemów negocjacyjnych zgłaszanych przez uczestników szkolenia
- Analiza wybranych autentycznych procesów negocjacyjnych z historii firmy (najlepiej takich, które były postrzegane jako trudne, nieudane). Sprawdzamy jakie były założenia, przebieg, co się udało, a co nie i dlaczego. Zastanawiamy się co można w przyszłości zrobić lepiej.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić