Negocjacje zakupowe i kluczowe umiejętności kupieckie

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone dla działu zakupów.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Zwiększy skuteczność zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi

2

Wykorzysta najważniejsze zasady, strategii i taktyk negocjacyjnych w praktyce

3

Nabędzie umiejętności przeprowadzania skutecznego ataku na cenę

4

Rozwinie kluczowe kompetencje negocjacyjne, między innymi: efektywne przekonywanie, łagodzenie napięć, odczytywanie mowy ciała, obronę przed technikami manipulacyjnymi

5

Pozna wpływ swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach

Moduł I. Kupuj z głową! Skuteczny proces zakupowy – kluczowe sprawy, o których należy pamiętać na kolejnych etapach zakupów

  • 3 etapy negocjacji i najczęstsze błędy popełniane przez kupców na każdym z nich:
    1. na początku za szybkie przyjmowanie oferty;
    2. w fazie środkowej zgadzanie się na jednostronne ustępstwa;
    3. pod koniec  zbyt entuzjastyczne finalizowanie umowy.
  • Jak unikać tych błędów i wykorzystać je, jeśli są popełniane przez drugą stronę?

Moduł II. Super Kupiec. Znajdowanie dźwigni i budowanie relacji w odmiennych sytuacjach rynkowych – z monopolistami, kluczowymi dostawcami, równorzędnymi partnerami i przy jednorazowych zakupach

  • symulacja realnych sytuacji negocjacyjnych i sposobów rozmowy z różnymi typami negocjatorów (gra negocjacyjna)
  • analiza najlepszych strategii na negocjacje w zależności od siły drugiej strony:
  1. gdy nie mamy alternatyw – np. z monopolistami
  2. gdy oni mają istotną przewagę i próbują dokręcać nam śrubę – np. w negocjacjach z kluczowym dostawcą, od którego zależy nasze być albo nie być
  3. negocjacje równorzędnych partnerów – „przeciąganie liny”, czyli sposoby zyskiwania przewagi negocjacyjnej
  4. gdy my mamy przewagę – tylko pozornie banalna sytuacja: na co należy zwracać uwagę

Moduł III. Znaczone karty w negocjacjach zakupowych, czyli prenegocjacje – 7 sprawdzonych sposobów budowania przewagi zanim usiądziesz do stołu negocjacyjnego

  • sposób 1: budowanie osobistej relacji
  • sposób 2: celne kreowanie wrażenia
  • sposób 3: używanie słów kluczy
  • sposób 4: sterowanie punktami odniesienia
  • sposób 5: zarzucanie kotwicy
  • sposób 6: kontrastowanie ofert
  • sposób 7: myślenie przez pryzmat korzyści

Moduł IV. Negoanaliza: Metody zyskiwania realnej przewagi negocjacyjnej – co zrobić aby nie dać się zwieść zasłonie dymnej prezentowanej przez drugą stronę i utrzymać swoją pozycję negocjacyjną

  • analiza czynników budujących realną przewagę negocjacyjną (BATNA, WAP, ZOPA) vs czynniki budujące jedynie przewagę psychologiczną.
  • techniki manipulacyjne stosowane przez sprzedawców i jak nie dać się im zwieść.

Moduł V. Halo, czy mnie Pan słyszy? Rozmowa negocjacyjna – analiza krok po kroku: kluczowe elementy, punkty zwrotne i najgorsze możliwe błędy

  • ANALIZA VIDEO – symulacja rozmowy negocjacyjnej na podstawie case study zostanie nagrana na kamerze. W kolejnym etapie odtwarzamy video i przeprowadzamy analizę.
  • Cel: jak prowadzić rozmowę, żeby zachować dobre relacje i jednocześnie osiągać wysokie wyniki w negocjacjach

Moduł VI. Tajne ciosy karate. Najskuteczniejsze taktyki negocjacyjne – 5 pewnych strategii prowadzących do przewagi negocjacyjnej

  • strategia 1: ambitne otwarcie
  • strategia 2: nagroda w raju
  • strategia 3: systemowe myślenie o interesach
  • strategia 4: dobry, zły policjant (subtelne, ale skuteczne warianty)
  • strategia 5: gra na czas

Moduł VII. Negocjacyjny bombowiec. Atak na cenę – najbardziej efektywne techniki ataku na cenę i najpopularniejsze sposoby obrony przed nimi

  • zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy cenę na której nam zależy
  • techniki otwarcia skierowane na atak cenowy – gdy od pierwszego ruchu celem jest cena
  • techniki bezpośrednich ataków cenowych  – obiekcje cenowe i ich specyfika
  • mowa ciała jako wskaźnik minimum cenowego – subtelne znaki i oczywiste „poker tells”, na co patrzeć i czego samemu nie pokazywać

Moduł VIII. Sto pytań do… Dylematy negocjacyjne – analiza realnych sytuacji i problemów negocjacyjnych zgłaszanych przez uczestników szkolenia

  • Analiza wybranych autentycznych procesów negocjacyjnych z historii firmy (najlepiej takich, które były postrzegane jako trudne, nieudane). Sprawdzamy jakie były założenia, przebieg, co się udało, a co nie i dlaczego. Zastanawiamy się co można w przyszłości zrobić lepiej.

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii