Planowanie, efektywne zarządzanie czasem i organizacja pracy
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do menadżerów, osób przewidzianych na stanowisko menadżerskie w przyszłości, a także dla pracowników i wszystkich osób, które chcą efektywnie zarządzać czasem i organizacją w pracy.
W efekcie szkolenia uczestnik
Pozna zasady racjonalnego gospodarowania własnym czasem
Wdroży techniki planowania czasu i metod pracy, jako osobistej strategii sukcesu
Nabędzie umiejętności samodzielnego i odpowiedzialnego wyznaczania celów w poszczególnych zadaniach/projektach, wyznaczania priorytetów, szacowania realnych czasów realizacji, pilnowania terminów oddania i eliminowania zakłócaczy czasu
Rozbudzi w pracowniku motywację oraz postawy zaangażowania i odpowiedzialności za realizację zadań oraz świadomość negatywnych konsekwencji niedotrzymywanych planów czy zobowiązań z perspektywy firmy, zespołu i samego pracownika
Moduł I Wprowadzenie w zagadnienie organizacji pracy oraz zarządzania sobą w czasie
- Istota zarządzania czasem – co to jest zarządzanie sobą w czasie?
- Optymalna organizacja czasu w pracy i życiu – jej znaczenie
- Złodzieje czasu – Analiza – Jak radzić sobie ze złodziejami czasu?
- Błędy i skutki niewłaściwego gospodarowania czasem
- Korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem i efektywnej organizacji pracy
Moduł II Kształtowanie nawyków skutecznego działania
- Analiza obecnego stylu zarządzania czasem – określenie obecnej sytuacji
- Rola pozytywnego nastawienia
- Nawyk zapisywania/notowania
- Nawyk wyznaczania celów
- Metoda W A R T O
- Określenie własnych celów długo- i krótkoterminowych
- Nawyk ustalania priorytetów
- Zasada Eisenhower’a /pilne-ważne/
- Nawyk planowania
- Zasada Pareto/Analiza ABC)
- Zasada 60/40 (60/20/20)
- Pięć kroków systematycznego planu czasu według metody Z-A-S-P-A
- Metoda A L P E N
- Zalety planowania w zarządzaniu czasem – rozbudzenie chęci i motywacji w pracowniku
Moduł III Praktyczne zasady organizowania czasu i pracy
- Możliwości wpływania na zmianę bieżącej sytuacji SMART
- Metodyka planowania i organizacji pracy
- Efektywne planowanie zadań/projektów
Moduł IV Inne elementy wzmacniające optymalne gospodarowanie czasem i organizację pracy
- Reguły dotyczące realizacji i organizacji czasu pracy
- Zarządzanie sobą z uwzględnieniem krzywej wydajności
- Indywidualizacja organizowania i planowania pracy własnej
- Cechy osobowości wobec stylu planowania i organizowania pracy własnej
- Motywacja własna a zarządzanie czasem
- Planowanie i organizowanie dostosowane do personalnych preferencji i możliwości
- Indywidualny model organizacji pracy
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić