Profesjonalna recepcja w oparciu o marketing internetowy i marketing relacyjny
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone do osób z branży HoReCa.
W efekcie szkolenia uczestnik
Zna zasady obsługi klienta
Potrafi umiejętnie gospodarować miejsce stanowiska pracy i rozdzielać poszczególne obowiązki między pracowników
Wie jak radzić sobie z trudnymi klientami
WSTĘP
- Prezentacja trenera i uczestników
- Prezentacja głównych zagadnień i celów szkolenia
- Kontrakt
Moduł I. OBSŁUGA GOŚCIA HOTELOWEGO – czyli wszystko przesyła informacje
- Organizacja pracy na stanowisku RECEPCJA
- Zasady witania / żegnania Gościa
- Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej/przyjmowanie rezerwacji
- Dobre praktyki w kontakcie e-mailowym z potencjalnym Gościem hotelowym
- Umiejętne zagospodarowanie stanowiska pracy i podział obowiązków między poszczególnych pracowników
- Ustalenie zakresu obowiązków na zmianie dziennej i na zmianie nocnej
Scenki/ ćwiczenia z analizą błędów ( korekta)
Moduł II. TELEFONICZNA A BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA GOŚCIA
- Standardy i różnice w sposobie prowadzenia rozmowy
- Jak słuchać aby Gość czuł się rozumiany?
- Badanie i przewidywanie potrzeb Gościa w oparciu o znajomość oferty hotelowej, standardów pokoi, różnic miedzy nimi, oraz ćwiczenie umiejętności dopasowania oferty do oczekiwań Gości.
- Odpowiedzialność finansowa recepcjonisty ( prawidłowe wystawianie rachunków i faktur, umiejętne naliczanie rabatów, odpowiedzialność za gotówkę w kasie, dbałość o serwis przy rozliczaniu Gościa)
Moduł III. WSPÓŁPRACA Z INNYMI DZIAŁAMI HOTELOWYMI – komu to się opłaca?
- Co wpływa na ocenę Gości?
- Znajomość mocnych i słabych stron hotelu – bez tego ani rusz…
Moduł IV. TRUDNY KLIENT CZY TRUDNA SYTUACJA?
- Oczekiwania i wymagania Gości w hotelarstwie
- Geneza sytuacji trudnych – dlaczego takie sytuacje mają miejsce ?
- Postawy Gości hotelowych /Jakie sztuczki stosuje Gość ?
- Obiekcje, zastrzeżenia oraz krytyka ze strony Gości- jak sobie poradzić?
- Jak rozpatrywać reklamacje?
- Reklamacja jako okazja do budowania głębszych relacji z Gościem.
2 DZIEŃ SZKOLENIA
Moduł I FIRMOWA STRONA INTERNETOWA – CO MÓWI O NASZYM OBIEKCIE?
- Funkcjonalność i przejrzystość strony
- Czego nie mamy, bo tak zdecydowaliśmy, a co można wprowadzić?
- Do jakiego segmentu klientów kierowana jest nasza oferta?
Moduł II SYSTEMY REZERWACJE ON-LINE
- Nie wszystko dla wszystkich – analiza korzyści płynących z systemów rezerwacyjnych na przykładzie Profitroom i Hotelgram, Yield Planet
- Kanały dystrybucji na przykładach: Booking.pl, HRS, Expedia, PolishTravel Quo Vadis
- Sprzedaż sal konferencyjnych – jak dotrzeć do klientów eventowych?
Moduł III MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W SŁUŻBIE HOTELARSTWA
- Budowanie reputacji w mediach społecznościowych
- Jak budować lojalną społeczność
- Content ist King!- zarządzanie treścią
Przykłady hoteli, które zamieszczają treści najlepszej jakości, angażujące uczestników na Facebooku i Instagramie
Moduł IV E-MAIL MARKETING: STRATEGIE
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną /RODO
- Budowanie bazy danych adresowych naszych Gości
- Budowanie newslettera:
- Zawartość newslettera
- Częstotliwość wysyłki
- Jak pozyskać nowych Klientów , oraz jak dbać o to, aby stali Goście zostali ambasadorami naszej marki?
V. GOŚĆ JAKO NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WIEDZY O JAKOŚCI OFEROWANYCH USŁUG
Sposoby pozyskania informacji zwrotnej od Gościa
- rozmawiaj
- pytaj
- notuj
- przekazuj
- ulepszaj
Wrażenia z pobytu – czyli jak wpłynąć na opinię Gościa w internecie?
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić