Visual Merchandisingu w handlu detalicznym – czyli skuteczne zarządzanie powierzchnią sprzedaży w sklepie
Dla kogo?
Szkolenie polecamy właścicielom i kierownikom sklepów chcących podnieś wydajność handlową z metra kwadratowego. Warsztaty dedykowane są również dla przedstawicieli handlowych różnych branż, chcących poznać zasady jakimi powinni się kierować w celu wyboru najatrakcyjniejszych miejsc w PSD dla swoich produktów. Wiedzę zdobytą na szkoleniu będą mogli wykorzystać w swojej pracy również merchandiserzy i projektanci odpowiedzialni za planowanie powierzchni handlowej.
W efekcie szkolenia uczestnik
Planuje przestrzeń w sklepie, zarówno w płaszczyźnie poziomej jak również w ujęciu pionowym do sytuowania produktów odpowiednich kategorii
Efektywnie dostosowuje ekspozycje towarów w sklepie z wykorzystaniem zasady VISA do rozmieszczania efektywnego produktów z grupy KVI i pozostałych
Usystematyzuje i nabywa wiedzę dotyczącą ekspozycji towarów
Organizuje promocje w taki sposób, aby skutecznie zwiększać sprzedaż
1. Shopper Marketing (SM) – teraźniejszość i przyszłość
2. Kierunki rozwoju handlu samoobsługowego vs kierunki rozwoju potrzeb konsumentów.
- Model 4xNAJ i jego ewolucja
- Kanały sprzedaży i ich współzależności
- Klient, shopper, konsument – dzisiejszy proces zakupowy
- Cloasure rate – zrozumieć zachowania konsumentów
- U&A, TOM, „funnele”, „fokusy”, panele, eyetracking – które badania konsumenckie warto wykorzystać w projektach SM
3. Znaczenie Drzewa Decyzyjnego konsumenta dla projektów shopper marketingowych, włączając dobór asortymentu, umiejscowienie kategorii, ekspozycji oraz budowy planogramów
4. Projekt shopper marketingowy od A do Z – case study
- Analiza danych sprzedażowych (praca na przykładowej bazie ACN) oraz identyfikacja kategorii wymagających wsparcia SM
- P&L i ROI projektu, czyli koszty, zyski oraz planowany zwrot z inwestycji
- Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (jak zwiększyć koszyk zakupowy)
- Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (jak zwiększyć traffic)
- Claim, Key visual, mechanizm – szczegóły marketingowe
- Kody, listingi, produkcja, dostawy itd. – szczegóły egzekucyjne
- Dwa wymiary sprzedaży – jak przekonać klienta, że konsument to kupi oraz konsumenta, żeby rzeczywiście kupił
- Dwa sprzedażowe momenty prawdy
- Postewaluacja projektu
5. Merchandising w teorii oraz praktyce
- Szkoły ustawienia produktów na półkach
- Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży
- Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco
6. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym
- Zasada Lewej Strony
- Zasada Najlepszej Półki
- Zasada znajomości przeciętnego kupującego
- Zasada złudzeń optycznych
- Zasada minimum ekspozycji
- Zasada czystych i nie zniszczonych produktów
7. Reguły lokalizacji produktów
- Reguła wielkości
- Reguła bloków
- Reguła segmentacji
8. Widoczność towarów:
- Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż
- Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów, komunikacja oraz analiza efektywności ekspozycji
9. Dobra komplementarne na ekspozycji podstawowej oraz dodatkowej
10. Elementy psychologii sprzedaży: impulsy zmysłowe a myślenie racjonalne w procesie podejmowania decyzji zakupowych.
11. Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów
- Definicja kategorii
- Rola kategorii
- Ocena kategorii
- Cele i miary kategorii
- Strategia kategorii
- Taktyki kategorii
- Implementacja kategorii
- Weryfikacja kategorii
12. Ścieżki klientów w sklepie. Sterowanie ruchem klienta
13.Przykładowe ciekawe rozwiązania z różnych krajów i różnych branż
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić