Visual Merchandisingu w handlu detalicznym – czyli skuteczne zarządzanie powierzchnią sprzedaży w sklepie

Dla kogo?

Szkolenie polecamy właścicielom i kierownikom sklepów chcących podnieś wydajność handlową z metra kwadratowego. Warsztaty dedykowane są również dla przedstawicieli handlowych różnych branż, chcących poznać zasady jakimi powinni się kierować w celu wyboru najatrakcyjniejszych miejsc w PSD dla swoich produktów. Wiedzę zdobytą na szkoleniu będą mogli wykorzystać w swojej pracy również merchandiserzy i projektanci odpowiedzialni za planowanie powierzchni handlowej.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Planuje przestrzeń w sklepie, zarówno w płaszczyźnie poziomej jak również w ujęciu pionowym do sytuowania produktów odpowiednich kategorii

2

Efektywnie dostosowuje ekspozycje towarów w sklepie z wykorzystaniem zasady VISA do rozmieszczania efektywnego produktów z grupy KVI i pozostałych

3

Usystematyzuje i nabywa wiedzę dotyczącą ekspozycji towarów

4

Organizuje promocje w taki sposób, aby skutecznie zwiększać sprzedaż

1. Shopper Marketing (SM) – teraźniejszość i przyszłość

2. Kierunki rozwoju handlu samoobsługowego vs kierunki rozwoju potrzeb konsumentów.

  • Model 4xNAJ i jego ewolucja
  • Kanały sprzedaży i ich współzależności
  • Klient, shopper, konsument – dzisiejszy proces zakupowy
  • Cloasure rate – zrozumieć zachowania konsumentów
  • U&A, TOM, „funnele”, „fokusy”, panele, eyetracking – które badania konsumenckie warto wykorzystać w projektach SM

3. Znaczenie Drzewa Decyzyjnego konsumenta dla projektów shopper marketingowych, włączając dobór asortymentu, umiejscowienie kategorii, ekspozycji oraz budowy planogramów

4. Projekt shopper marketingowy od A do Z – case study

  • Analiza danych sprzedażowych (praca na przykładowej bazie ACN) oraz identyfikacja kategorii wymagających wsparcia SM
  • P&L i ROI projektu, czyli koszty, zyski oraz planowany zwrot z inwestycji
  • Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (jak zwiększyć koszyk zakupowy)
  • Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (jak zwiększyć traffic)
  • Claim, Key visual, mechanizm – szczegóły marketingowe
  • Kody, listingi, produkcja, dostawy itd. – szczegóły egzekucyjne
  • Dwa wymiary sprzedaży – jak przekonać klienta, że konsument to kupi oraz konsumenta, żeby rzeczywiście kupił
  • Dwa sprzedażowe momenty prawdy
  • Postewaluacja projektu

5. Merchandising w teorii oraz praktyce

  • Szkoły ustawienia produktów na półkach
  • Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży
  • Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco

6. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym

  • Zasada Lewej Strony
  • Zasada Najlepszej Półki
  • Zasada znajomości przeciętnego kupującego
  • Zasada złudzeń optycznych
  • Zasada minimum ekspozycji
  • Zasada czystych i nie zniszczonych produktów

7. Reguły lokalizacji produktów

  • Reguła wielkości
  • Reguła bloków
  • Reguła segmentacji

8. Widoczność towarów:

  • Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż
  • Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów, komunikacja oraz analiza efektywności ekspozycji

9. Dobra komplementarne na ekspozycji podstawowej oraz dodatkowej

10. Elementy psychologii sprzedaży: impulsy zmysłowe a myślenie racjonalne w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

11. Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów

  • Definicja kategorii
  • Rola kategorii
  • Ocena kategorii
  • Cele i miary kategorii
  • Strategia kategorii
  • Taktyki kategorii
  • Implementacja kategorii
  • Weryfikacja kategorii

12. Ścieżki klientów w sklepie. Sterowanie ruchem klienta

13.Przykładowe ciekawe rozwiązania z różnych krajów i różnych branż

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii