Zarządzanie i komunikacja w zespole dla branży transportowej
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do pracowników branży transportowej mających nabyć umiejętności budowania i wzmacniania własnego autorytetu poprzez techniki zarządzania sytuacyjnego, a także nabyć kompetencje z zakresu motywowania, delegowania zadań i przekazywania informacji trudnych.
W efekcie szkolenia uczestnik
Wyznacza własny indywidualny styl kierowania.
Definiuje metody i narzędzia zarządzania.
Definiuje najczęściej popełniane błędy przy zarządzaniu.
Konstruuje kryteria zarządzania.
Stosuje umiejętności komunikacji: delegowania, egzekwowania, przekazywania informacji zwrotnej oraz informacji trudnych.
Tworzy i analizuje umiejętności rozwinięcia efektywnej komunikacji.
Prowadzi rozmowy pracowników według poznanych funkcji i schematów.
Prowadzi umiejętności efektywnej komunikacji w codziennym zarządzaniu.
Efektywnie przekazuje negatywne i pozytywne informacje zwrotne.
Rozumie procesy zachodzące w zespole i rozwinięcie umiejętności zarządzania nimi.
Zachowuje obiektywizm w procesie zarządzania i komunikacji.
Komunikuje się w sposób klarowny i taktowny.
Moduł I Menadżer – autorytet czy przyjaciel?
- Cechy osobowości dobrego kierownika/menedżera
- SWOT potencjału kierowniczego
- Style kierowania – rodzaje, konsekwencje
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny
- Role i wyzwania w zarządzaniu
- Elementy treningu umiejętności kierowniczych
Moduł II Praca z zespołem i skuteczna komunikacja
- Zespół a grupa ludzi – różnice
- Jak zwiększać efektywność pracy w zespole?
- Komunikacja interpersonalna w zespole
- Techniki skutecznej komunikacji w zespole
- Przepływ informacji i obieg dokumentów w zespole
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Asertywna komunikacja w zespole
Moduł III Kształtowanie motywacji pracowników
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego
- Co motywuje a co demotywuje – budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone
- zadania Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji w zespole
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Narzędzia wspomagające codzienne zarządzanie
Moduł IV Doskonalenie potencjału menadżera i zespołu
- Pozyskiwanie i interpretacja informacji
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Podnoszenie wydajności własnej i zespołu
- Automotywacja kierownika, rozwijanie własnego potencjału lidera
- Organizacja pracy własnej kierownika i zespołu
Moduł V Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Cel edukacyjny
Usługa ,,Zarządzanie i komunikacja w zespole branży transportowej” prowadzi uczestnika do nabycia umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania w zespole. Dodatkowo zyska on świadomość własnego potencjału oraz narzędzi komunikacyjnych, wspierających codzienne zarządzanie.
Forma zajęć:
Case study w ramach którego trener rozdziela zadania i zasoby organizacyjne pomiędzy różnych członków zespołu.
Scenka symulacyjna – symulacja prowadzenia rozmowy oceniającej, podczas której uczestnicy zostaną podzieleni na dwuosobowe grupy. dyskusje grupowe, mini- wykłady oraz ćwiczenia praktyczne, indywidualne i grupowe
Informacje dodatkowe:
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Liczba godzin szkolenia wynosi: 16h
Pliki dokumentów, materiałów będą do pobrania w dowolnym formacie.
Po zakończonym szkoleniu, uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić