Zarządzanie zespołem pracowników
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie.
W efekcie szkolenia uczestnik
Nabywa umiejętności budowania autorytetu lidera wobec podwładnych
Nabywa umiejętności skutecznego i motywującego delegowania zadań i wydawania poleceń podwładnym
Uświadamia znaczenia właściwego informowania i wydawania poleceń w zarządzaniu zespołem
Radzenie sobie ze stresem i emocjami pracowników
Rozumie zasady funkcjonowania firmy jako całości i roli swojego zespołu w osiąganiu celów przez firmę
Moduł I. Efektywna komunikacja w zespole produkcyjnym
- Asertywna postawa w pracy lidera zespołu
- Bariery w procesie komunikacji bezpośredniej z pracownikami
- Zasady prowadzenia rozmów z pracownikami
- Zasady przyjmowania i udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom
- Aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
Moduł II. Wyznaczanie i realizacja celów dla pracowników produkcji
- Kryteria wyznaczania celów
- Metody ustalania celów priorytetowych
- Indywidualna praca z podwładnym nad celem/celami
- Dopasowywanie zadań do umiejętności i kompetencji podwładnych
- Umiejętne delegowanie zadań a dojrzałość pracownika
Moduł III. Zarządzanie zespołem produkcyjnym
- Style kierowania a ich skuteczność w różnych sytuacjach
- Identyfikacja własnego stylu kierowania
- Ocena umiejętności kierowniczych
- Cechy dobrego zarządzania – zarządzanie sytuacyjne w obszarze produkcji
Moduł IV. Motywacja i motywowanie pracowników produkcyjnych
- Budowanie pozytywnej atmosfery w zespole
- Diagnoza motywacji podwładnych
- Finansowe i pozafinansowe sposoby skutecznego motywowania pracowników
- Sztuka zachęcania
- Wzmacnianie pozytywne i negatywne
- Budowanie autorytetu kierownika i brygadzisty jako lidera zespołu
- Jak można zmotywować ludzi nie stosując kar i gróźb?
- Analiza motywatorów, które liderzy mogą stosować w odniesieniu do konkretnych podwładnych
Moduł V. Rola menedżera zespołu produkcyjnego
- Misja menedżera
- Skuteczność menedżera
- Określanie standardów pracy zespołowej
- Umiejętne wykorzystanie technik zarządzania dla realizacji celów i podnoszenia efektywności zespołu
Moduł VI. Rozwiązywanie problemów, zarządzanie konfliktem i radzenie sobie z emocjami pracowników produkcyjnych
- Umiejętności dostrzegania i analizy pojawiających się w zespole problemów
- Istota konfliktów
- Techniki twórczego rozwiązywania problemów
- Stres i jego mechanizmy
- Odporność na stres
- Główne przyczyny stresu
- Radzenie sobie ze stresem i emocjami pracowników
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Szkolenie
Profesjonalizm Warto Szkolić